دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

کارنامه دولت یازدهم در حوزه صنعت هوایی قابل قیاس با گذشته نیست/ نرخ‌های تکلیفی صنعت هوایی به اندازه تحریم‌ها لطمه وارد کرد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه کارنامه تمامی دولت‌ها در حوزه‌های هوایی و ناوبری مورد قبول نیست، تصریح کرد:باید گفت، اتفاقاتی که در حوزه صنعت هوایی و فرودگاهی در دولت تدبیر و امید رخ داد با دولت گذشته قابل قیاس نیست و وضعیت رو به بهبود است.
کد خبر : 143459

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، عابد‌زاده در نشست خبری که امروز در حاشیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی راه‌سازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته در مصلای تهران برگزار شد، افزود: مسئولیت ما در سازمان هواپیمایی سیاست‌گذاری در تمامی جنبه‌های هوایی، تسهیل‌گری حمل و نقل در این بخش و نظارت بر امور پروازی به ویژه ارتقاء ایمنی پروازها است.


وی تصریح کرد: صنعت هوایی طی سال‌های گذشته با چالش‌های متعددی روبرو بود که از سویی دیگر تحریم‌ها صدمات بسیاری را به این صنعت وارد کرد. البته با تلاش دست‌اندرکاران صنعت هوایی همواره به دنبال این بودیم تا همواره هواپیماهای آماده پرواز داشته باشیم.


عابد‌زاده ادامه داد: اما امروز شرایط ویژه‌ای را داریم، طی چند ماه اخیر در سازمان هواپیمایی کشوری فرصت پیدا کردیم تا اقدامات خوبی را برای رفع بازدارنده‌ها در این صنعت داشته باشیم که هم مربوط به حوزه ناوگان هوایی و فرودگاهی بود و هم شامل بخش‌های نرم‌افزاری، مدیریتی و فرآیند حمل و نقل می‌شد.


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: به علت ساختاری که طی 30 سال اخیر برای صنعت هوایی تعریف کرده بودیم یک عامل بازدارنده تحت عنوان نرخ‌های تکلیفی برای این صنعت ایجاد شده بود که خوشبختانه سال گذشته با کمک دولت و مجلس این عامل بازدارنده از میان برداشته شد.


وی تاکید کرد: روش اقتصادی نرخ‌های تکلیفی در صنعت هوایی به اندازه‌ای لطمه زد که تحریم‌ها ما را متوجه ضرر و زیان کرده بود.


معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اگر این طور نبود تا کنون شرکت‌های هواپیمایی فرصت یافته بودند تا هواپیماهای جدید بیاورند و ناوگان خود را نوسازی کنند.


وی با تاکید بر اینکه توسعه حمل و نقل هوایی در هر کشوری به سازمان هواپیمایی آن کشور وابسته است، گفت:‌ اداره سازمان هواپیمایی تا کنون با امور و قوانین جاری کشور بود، در حالی که در تمامی دنیا قوانین این صنعت به روز می‌شوند. متاسفانه در ایران طی سالیان گذشته دارای یک دستورالعمل و قاعده و قانون ثابت بوده‌ایم.


به گفته عابدزاده طی چند ماه اخیر قدم موثری از سوی سازمان هواپیمایی کشوری در این باره برداشته شد و این سازمان موفق شد تا از طریق مجلس دارای قوانین خاص خود باشد همانطور که در سایر کشورها نیز سازمان‌های هواپیمایی قوانین ویژه‌ای جدا از قوانین جاری کشور دارند.


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: سعی داریم تا راهبردهای ایمنی باز تعریف شوند و فرآیندهای نظارت را تغییر دهیم.


وی گفت: ساختار داخلی سازمان هواپیمایی را باز تعریف کردیم و بر همین اساس ضریب ایمنی ظرف سه سال اخیر به مراتب کیفیت بالاتری یافت.


عابدزاده تاکید کرد: اگر چه تعداد شرکت‌های هواپیمایی که به خارج از کشور می‌روند کمتر شده‌اند اما این شرکت‌ها استاندارد و کیفیت خوبی برای پروازهای خارجی کسب کرده‌اند.


وی اظهار کرد: ما به دنبال رفع گلوگاه‌ها و مشکلات و موانعی که می‌تواند در حوزه ایمنی چالش‌برانگیز باشد، رفتیم و به طور مثال اگر قرار 7 رادار خریداری کنیم اکنون سه رادار خریداری شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب