دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1395 - 15:31

رئیس‌جمهوری این هفته را با سفر به ارمنستان، قرقیزستان و قزاقستان به پایان می‌برد

رئیس‌جمهوری چهارشنبه هفته جاری_ اول دی ماه_ در یک سفر فشرده و یک روزه به ارمنستان، قرقیزستان و قزاقستان سفر می‌کند. 
کد خبر : 143398

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، این سفر در ادامه سفرهای حجت‌الاسلام روانی برای تقویت مناسبات و روابط ایران با کشورهای منطقه و همسایه است.


صبح امروز نیز پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با ایرنا درباره این سفرها گفت: در این سفر یک‌روزه و فشرده، رئیس‌جمهوری با رئیس‌جمهوری ارمنستان دیدار و در خصوص روابط دوجانبه گفت‌وگو می‌کند. همچنین علاوه بر مذاکره دو جانبه و نشست هیات های عالیرتبه دو کشور، چندین سند همکاری بین مقامات جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان به امضا خواهد رسید و همایش بازرگانان ایران و ارمنستان نیز برگزار خواهد شد.


وی اضافه کرد: روحانی پس از پایان برنامه های پیش بینی شده در ارمنستان، این کشور را به مقصد شهر آستانه پایتخت قزاقستان ترک خواهد کرد. مذاکره روسای جمهوری ایران و قزاقستان، نشست هیات های عالیرتبه، امضای سندهای همکاری مشترک و کنفرانس مطبوعاتی از جمله برنامه های سفر یکروزه رییس جمهوری به قزاقستان خواهد بود.


اسماعیلی در تشریح برنامه‌های سفر رئیس جمهوری به قرقیزستان گفت: ملاقات با رئیس‌جمهوری و مقامات بلند پایه قرقیزستان، مذاکره هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور، امضای چند سند همکاری در حوزه‌های مختلف و کنفرانس مطبوعاتی مشترک از برنامه های پیش بینی شده در سفر به بیشکک است و همزمان همایش تجاری فعالان اقتصادی ایران و قرقیزستان نیز برگزار خواهد شد.


علاوه بر این، همزمان با این سفر، هیأت‌هایی از فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران نیز در ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان حضور خواهند داشت که علاوه بر برگزاری همایش های مشترک با همتایان خود، اسناد متعددی با شرکای منطقه‌ای خود به امضا خواهند رساند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته