دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1395 - 15:24

روند تخلیه مناطق شرقی حلب آغاز شد

منابع خبری از احتمال از سرگیری عملیات تخلیه معارضان سوری از مناطق شرقی حلب خبر دادند.
کد خبر : 143390

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، منابع خبری سوریه گزارش کردند اتوبوس‌های سبزی که برای تخلیه عناصر مسلح معارض سوری و خانواده‌هایشان در نظر گرفته شده است، به تدریج در حال ورود به شرق حلب هستند.


این منابع افزودند: «هلال احمر سوریه و صلیب سرخ جهانی بر روند تردد اتوبوس‌ها در شرق حلب و خروج معارضان مسلح نظارت دارند.»


این در حالی است که مذاکرات برای توافق جدید با هدف تکمیل عملیات تخلیه منطقه تحت کنترل شورشیان سوری از شرق حلب بعد از 2 روز توقف، امروز یکشنبه ادامه یافت. این توقف به‌دلیل درخواست‌های نیروهای هم‌پیمان سوریه برای تخلیه دو روستای محاصره شده فوعه و کفریا انجام شده بود.


همچنین یک مسئول معارضان سوری و یک مسئول دولتی سوریه روز گذشته (شنبه) تاکید کرده بودند که روند تخلیه به‌زودی هم‌زمان با تخلیه ساکنان دو روستای شیعه‌نشین فوعه و کفریا و دو شهرک دیگر در نزدیکی لبنان (از سمت شرق حلب) ازسر گرفته می‌شود.


همچنین خبرنگار سانا در حلب اعلام کرد حدود 25 اتوبوس به مناطق زیدیه، صلاح‌الدین، مشهد و انصاری در جبهه شرقی حلب ارسال شدند تا باقی تروریست‌ها و خانواده‌هایشان را خارج کنند.


وی افزود: «قرار است تا دقایقی دیگر چند اتوبوس اضافی دیگر به منطقه ارسال شود تا تعداد اتوبوس‌ها به 100 دستگاه برسد. »
عملیات تخلیه هم‌زمان با روند تخلیه ساکنان دو روستای فوعه و کفریا انجام می‌شود.


به گزارش آنا، این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر سوریه (که فعالیتی مخالف نظام سوریه دارد) اعلام کرده بود شبه‌نظامیان عضو جبهه فتح‌الشام (النصره سابق) مانع از ورود اتوبوس‌ها به دو روستای فوعه و کفریا شده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته