دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1394 - 16:54

شورای رقابت به موضوع قیمت خودرو وارد نشد

در حالی که خودرسازان و قطعه‌سازان افزایش قیمت خودرو در سال جدید را اجتناب‌ناپذیر دانسته‌اند و انتظار می‌رفت شواری رقابت این موضوع را در دستور کار جلسات خود قرار دهد، اما بررسی دستور جلسه این شورا خلاف این موضوع را ثابت می‌کند.
کد خبر : 14338

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، بنابر اعلام رئیس شورای رقابت هرگونه افزایش قیمت خودرو به جز مورد مربوط به افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است، با این حال هم خودروسازان و هم قطعه‌سازان معتقدند دست کم با در نظر گرفتن تورم 15 درصد سال گذشته و افزایش 17 درصدی دستمزد در سال جدید، افزایش قیمت خودرو اجتناب‌ناپذیر است.


اما بررسی دستور جلسه شورای رقابت در سال جدید نشان می‌دهد فعلا این شورا قصد ندارد به موضوع قیمت خودرو ورود کند.


شورای رقابت در نخستین جلسه سال جدید خود ارائه گزارش کارشناسان مرکز ملی رقابت در خصوص شکایت پرونده شرکت ریز موج سیستم و استماع توضیحات مدعوین از شرکت ریز موج سیستم و اتحادیه لوح های فشرده در خصوص پرونده مورد بررسی و پاسخ به سوالات اعضای شورای رقابت را در دستور کار داشت.


همچنین موضوع بررسی درجه تمرکز در صنایع مختلف به جلسه آتی این شورا موکول شد.


با این حال در دستور جلسه امروز شورا هم گزارش وضعیت کارگزاری بورس در ایران و کشورهای مختلف و نیز تشخیص و شناسایی بازارهای با دامنه تمرکز شدید مطرح شد.


بنابراین در دو جلسه نخست این شورا موضوع قیمت خودرو مطرح نشد، در حالی که خودروسازان تصمیم دارند به زودی افزایش نرخ‌ها را بر روی خودروهای تولیدی خود اعمال کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته