دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت خبر داد:

سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری بخش خصوصی در دولت تدبیر و امید

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت : از شهریور 92 تا پایان آبان ماه امسال ، 17هزار طرح صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری 59 هزار میلیارد تومان معادل 230 میلیارد دلار و اشتغال 266 هزار نفر مورد بهره برداری قرار گرفته است.
کد خبر : 143333

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از وزارت صنعت، حسین ابویی مهریزی در سفر خود به استان آذر بایجان شرقی با بیان این مطلب ، افزود : تعهدات 7 گانه وزارت صنعت در ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی شامل : پروژه رونق تولید و تعیین تکلیف هفت هزار و 500 واحد تولیدی راکد و نیمه راکد با هدف فعال کردن آنها ، ایجاد توازن زنجیره مواد اولیه مورد نیاز و توسعه صنعت فولاد و مس کشور با هدف تولید پایدار ، ارتقای رقابت پذیری واحدهای تولیدی کوچک و متوسط با هدف افزایش صادرات ، مدیریت هدفمند واردات در راستای حفظ تراز مثبت تجاری ، افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی به میزان 10 میلیارد دلار درسال 95 نسبت به سال 94 همچنین تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و در در نهایت تکمیل و راه اندازی 36 طرح مهم و ملی می باشد.
وی با بیان اینکه طبق برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تعهد کرد تا پایان سال 95 از میان طرح های با پیشرفت کار بالای 60 درصد 5 هزارو 400 واحد به بهره برداری برسد که در این میان حداقل سرمایه گذاری 23 هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی 90 هزار نفر مورد انتطار است گفت : تا کنون 3 هزارو 383 مورد معادل 62 درصد از این طرح ها با 16 هزارو 300 میلیارد تومان و اشتغال 51 هزار نفری محقق شده است که مهمترین خصوصیت این طرح ها غیر دولتی بودن آنهاست که سهم دولت کمتر از یک درصد است.
وی در ادامه ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تحقق اهداف پروژه شماره 7 شاخصه های آن را صادرات محور ، تکمیل کننده زنجیره ارزش ، تامین مواد اولیه برای صنایع پایین دستی ، حجم قابل توجهی از صادرات ، جلو گیری از خام فروشی عنوان کرد و افزود : این 36 طرح به تنهایی 13 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال 13 هزارو 200 نفر را بخود اختصاص داده است که از این تعداد تا کنون 18 پروژه به بهره برداری رسیده و مابقی نیز تا پایان سال باید به بهره برداری برسد .
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در بخش دیگی از سخنان خود از به بهره برداری رسیدن 17 هزار طرح صنعتی و معدنی از ابتدای شروع بکار دولت تدبیر و امید تا پایان آبانماه سال 95 خبر داد و تصریح کرد : این رقم نسبت به دوره های مشابه سالهای قبل از آن رشد قابل توجهی دارد .
وی تحولات بوجود آمده از این میزان طرحها را سرمایه گذاری 590 هزار میلیارد ریالی و اشتغال 266 هزار نفری دانست .
وی همچنین با گریز به برنامه ششم توسعه گفت : منابع داخلی کشور جوابگوی رسیدن به رشد 8 درصدی نیست و باید به سمت خلق منابع خارجی توسط سرمایه های ایرانی خارج از کشور باشیم .
ابویی مهریزی تاکید کرد : باید به منابع دنیا نگاه پولی نداشت بلکه در پس آن به تکنولوژی ، آموزش ، پژوهش و بازار صادرات هم برنامه ریزی کرد .
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت معدن و تجارت در پایان ابراز امیدواری نمود با توجه به حداقل رساندن ابهامات در قراردادهای فاینانس طی لایحه ششم توسعه ، دغدغه بخش خصوصی کمتر شود .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته