دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1395 - 15:07
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

افتتاح 328 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی/ راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه پلاسما در استان گلستان

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: 328 پژوهش سرای دانش آموزی برای حمایت و فرصت سازی پرورش استعدادهای دانش آموزان توسط دولت تدبیر و امید در کشور ایجاد شده است.
کد خبر : 143321

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی زرافشان در دومین همایش تجلیل از دانش آموزان برتر کنکور و منتخبان مسابقات و جشنواره‌های کشوری که در اراک برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون بیش 628 پژوهش سرای دانش آموزی در سراسر کشور وجود دارد که 300 مورد از این پژوهش سراها از سال 81 تا 92 ایجاد و مابقی در زمان دولت تدبیر و امید ساخته شده است.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به اشاره به این که 64 آزمایشگاه نانو در کشور وجود دارد، تصریح کرد: با همت و تلاش فعالان حوزه نانو و برگزاری جشنواره و المپیاد نانو در کشور، ایده‌های خلاقانه و جدید ارائه شده است.


وی خاطرنشان کرد: تجربه دانش آموزی کشور در عرصه فعالیت‌های نانو هم اینک در چند کشور جهان در حال اجرا بوده و از دو سال گذشته کشور چین نیز خواستار حضور مسئول بخش دانش آموزی و انتقال تکنولوژی و تجربه فعالان این حوزه در این کشور شده است.


زرافشان با اشاره ایجاد غرفه دانش آموزی و غرفه تجاری سازی یافته‌های علمی در نمایشگاه نانو، افزود: در این نمایشگاه مقرر شد، قرارداد سه جانبه بین دانش آموزان، ستاد نانو و بخش خصوصی منعقد و زمینه تجاری سازی دستاوردهای دانش آموزان در این حوزه فراهم شود.


وی برگزاری نخستین جشنواره سلول‌های بنیادی و برگزاری سومین جشنواره دو ساله زیست فناوری در بخش دانش آموزی را از دیگر فعالیت‌های دانش آموزی برای تجاری سازی و پرورش استعدادهای قشر جوان جامعه عنوان کرد.


زرافشان به بهره‌برداری از نخستین آزمایشگاه پلاسما در استان گلستان اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از این آزمایشگاه زمینه فعالیت دانش آموزان در عرصه حوزه پلاسما فراهم شده است.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش دست‌یابی به علوم شکافت هسته‌ای و عضویت کشور در این مجمع را یکی از دستاوردهای پسا برجام برای کشور عنوان کرد و گفت: در آزمایشگاه پلاسما دانش آموزان با شکافت هسته‌ای و اتفاقاتی که در هنگام گداخت هسته‌ای ایجاد می‌شود، آشنا می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب