توضیحات شرکت پست درباره یک گزارش
به گزارش گروه اقتصادی آنا، متن این توضیحات به شرح زیر است.
با عنایت به اینکه شرکت پست جمهوری اسلامی ایران سال گذشته قریب به ۷۰۰ میلیون مرسوله را به صورت فیزیکی جابه جا کرده به عنوان بزرگترین بنگاه خدماتی کشور و با برخورداری از ابزار و ماشین آلات مختلف و نیروی انسانی کارآمد، بر طبق آمار موجود ۸۷ درصد مرسولات به موقع به مقصد رسیده و رضایت عمومی را از این حیث کسب نموده است و فرافکنی خبرنگار محترم با توسل به جملاتی نظیر «دیر رسیدن بستهها و نامهها به مقصد یا مخدوش بودن آنها در حجم عظیم مرسولههای پستی شاید چندان غیر طبیعی نباشد» نشان از عدم آگاهی وی از خدمات این مجموعه عظیم خدمتگزار است.
لذا مورد به وجود آمده برای خبرنگار محترم آن خبرگزاری که همراه با چاشنی بدبینی تقریر و منتشر شده، خود گویای آن است که پست از جمله دستگاههایی است که روزانه با مراجعه کنندگان حضوری و غیر حضوری بسیاری مواجه است که به دلایلی مانند نداشتن کد رهگیری مرسوله، نوشتن آدرس اشتباه و یا تغییر آدرس، بیتوجهی به نوشتن کدپستی آدرس مربوطه و یا عدم حضور در مکان ذکر شده که منجر به بازگشت مرسوله به دفاتر پستی میشود، پاسخگوی مشکلات آنان میباشد.
بر همین اساس طبق بررسیهای به عمل آمده از طریق دوربینهای مدار بسته تعبیه شده در منطقه ۱۳ پستی، حداکثر زمان صرف شده برای رسیدگی به درخواست وی ۱۰ دقیقه بوده و کارکنان با نامبرده همکاری و برخورد مناسبی داشتهاند.
اما نکته اصلی در خصوص موضوع مذکور، وجود دو مشکل اساسی است. یک آنکه ایشان در هنگام ثبت نام آدرس منزلی را به ثبت رسانده که در هنگام مراجعه مأموران پست، وی از آن محل نقل مکان نموده است.
دوم آگاهی نداشتن خبرنگار محترم از روند انجام کار میباشد، چرا که وی میبایست در ابتدا با مراجعه به سایت شهرداری پس از اطلاع از صدور کارت، کد رهگیری پستی را نیز دریافت میکرده و پس از آن با یک مراجعه ساده به سایت شرکت پست و وارد کردن کد رهگیری در بخش رهگیری مرسولات، از روند طی مرسوله خود اطلاع حاصل مینموده است.
شایان ذکر است در استان تهران ۸ منطقه پستی موجود است که به جرأت میتوان گفت در هر یک از مراکز مناطق و دفاتر پستی، کارکنان نجیب پست همواره در پاسخگویی به مشتریان کوشا بوده و گواه روشن این مدعا نیز این است که با توجه به نداشتن اطلاعات کافی از سوی خبرنگار محترم، کارکنان مربوطه با مراجعه به سایت شهرداری، ضمن پیدا نمودن کد رهگیری مرسوله و ارائه راهنمائیهای لازم، آدرس دفتر پستیای که مرسوله مذکور در آن نگهداری میشد را در اختیارش قرار دادند و همان طور که پیشتر نیز گفته شد علت عودت مرسوله مورد نظر به دفتر پستی و نگهداری آن عدم استقرار وی در آدرس ارائه شده و بالطبع عدم امکان دسترسی به فرد مذکور بوده است.
مسلماً، دقت در ارائه و انتشار مطالب به ویژه از سوی خبرنگاران محترم که مسئولیت خطیر اطلاع رسانی شفاف و به دور از اغراض شخصی را برعهده دارند، میتواند در جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و حراست از قلم نقش مؤثری ایفا نماید.
در همین راستا، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، همواره آماده دریافت نظرات و پیشنهادات کارشناسی با مراجعه به نشانی www. post. ir جهت توسعه سرویسها و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم عزیز کشورمان میباشد.
محمدحسن ترابی
مدیرکل روابط عمومی
انتهای پیام/