دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1395 - 09:14

جزئیات دستکاری یک روس در انتخابات آمریکا

انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا دستخوش یک چالش تازه شده و آن دستکاری در ماشین‌های رای‌گیری الکترونیک توسط یک روس است.
کد خبر : 143257

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌نقل از Recorded Future، گفت و گمان‌های زیادی درباره هر انتخاباتی در تمامی نقاط جهان اتفاق می‌افتد اما کم‌تر پیش می‌آید که انتخاباتی با اهمیت ریاست جمهوری بزرگ‌ترین اقتصاد و گران‌ترین ارتش دنیا، دستخوش موضوع دستکاری و تقلب شود.


روزی که باراک اوباما خبر از دست داشتن روس‌ها در فساد انتخاباتی این کشور داد، اغلب تصور کردند که او تلاش می‌کند پیروزی حزب رقیب را زیر سؤال ببرد اما امروز شرکت Recorded Future که یک شرکت در حوزه امنیت‌ در فضای الکترونیک است اعلام کرده است که شواهد موثق و محکمی را به مقامات درباره هک شدن دستگاه‌های رای‌گیری ارائه داده است.


«ثبت آینده» (ترجمه نام شرکت امنیتی) که کارش نظارت بر فرایندهای الکترونیک است، در اعلامیه خود نوشته است که قبل از انتخابات متوجه شد فردی که به‌ زبان روسی صحبت می‌کرده است، قصد دارد آدرس دسترسی هک‌شده به ماشین‌های رای‌گیری «کمیسیون نظارت بر انتخابات» را بفروشد. این هکر روس که نام خود را «راسپوتین» اعلام کرد، در آن زمان بیش از 100 نام و رمز ورود به دستگاه‌های رای‌گیری را هک و در معرض فروش قرار داده بود.


کمیسیون نظارت در مقابل این اعلامیه تنها گفته است که در حال همکاری با مقامات قانونی درباره این نفوذ است. گرچه این کمیسیون در کار شمارش آرا دخالتی ندارد و اطلاعات شخصی رای دهندگان نیز در ماشین‌ها ثبت نمیش‌ود و در خطر نبوده اما دسترسی به ماشین‌های رای‌گیری می‌تواند انواع از دستکاری در انتخابات را ممکن سازد و از سوی دیگر برای بی‌اعتبار کردن کل فرایند کافی‌ست.


مترجم: بهزاد احمدی‌نیا



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته