دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1394 - 16:29
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اعلام کرد

یک و نیم میلیون پناهنده افغانستانی برخوردار از خدمات اجتماعی در ایران

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت : یک و نیم میلیون نفر از پناهجویان افغانستانی به صورت قانونی و همین تعداد نیز به صورت غیر مجاز وارد کشورمان می‌شوند و بدون هیچ تبعیضی از انواع خدمات اجتماعی برخوردارند.
کد خبر : 14320

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در همایش بزرگداشت 30 سال همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران گفت: یک و نیم میلیون نفر از پناهجویان افغانستانی به صورت قانونی و همین تعداد نیز به صورت غیر مجاز وارد کشورمان می‌شوند و بدون هیچ تبعیضی از انواع خدمات اجتماعی برخوردارند.


ذوالفقاری گفت : روزانه 1500 نفر از اتباع افغانستان برای یافتن شغل و استفاده از خدمات اجتماعی مناسب به صورت غیرمجاز وارد کشورمان می‌شوند که این وضعیت بسیار هزینه بر و مشکل آفرین است.


وی درباره خدمات‌رسانی به مهاجرین افغانستانی در ایران تصریح کرد: تاکنون 17 هزار و 705 نفر از این مهاجرین از دانشگاه‌های کشور فارغ التحصیل شده‌اند، 11 هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند، 360 هزار دانش آموز افغانستانی از خدمات آموزشی ایران استفاده می‌کنند و 220 هزار نفر از این مهاجرین از بیمه درمانی برخوردارند.


معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با انتقاد از برخی کشورها که با ایجاد ناامنی و جنگ شمار پناهجویان در جهان را افزایش می‌دهند، گفت: مجامع جهانی باید با محکومیت عملی اینگونه اقدامات جلوی مصایب انسانی بیشمار را که همچنان رو به افزایش است، بگیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته