دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1395 - 10:26

امام جمعه مهران: گسترش تحصیلات تکمیلی مردم‌پسندترین کار دانشگاه آزاد اسلامی است

امام جمعه مهران تصریح کرد که گسترش تحصیلات تکمیلی مردم‌پسندترین کار دانشگاه آزاد اسلامی است و این امر باید ادامه یابد.
کد خبر : 143179

به گزارش خبرنگار آنا، حجت الاسلام روح الله ولدبیگی در جلسه معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز مهران که در دفتر امام جمعه و با حضور رئیس دبیرخانه هیات امنای استان ایلام، جمعی از مسئولان این شهرستان، اعضای هیات علمی و کارکنان برگزار شد اظهار کرد: راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مرکزی علمی فرهنگی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تاثیر مستقیمی بر زندگی مردم این مناطق داشته است.


وی گفت: برخی از دانشگاه های کشور بیشتر شبیه بنگاه اقتصادی هستند نه هیات علمی دارن و نه کیفیت در حالی که امروز دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر میرزاده یکی از کیفی ترین دانشگاه های کشور است که روند رشد و توسعه آن کم نظیر بوده است.


امام جمعه مهران افزود: یکی از مهمترین و مردم‌پسندترین کارهای دکتر میرزاده گسترش تحصیلات تکمیلی است که مردم همچنان انتظار دارند دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه بیشتر تلاش کند.


وی گفت: دست یابی به صندلی دانشگاهی در زمان های نه چندان دور برای جوانان مناطق محروم از جمله ایلام و گذر از سد کنکور آرزوی آنان بود چراکه اکثر مراکز آموزش عالی کشور در مرکز متمرکز بود ولی امروز به برکت دانشگاه آزاد اسلامی که با کمک مادی و معنوی امام (ره) شکل گرفته جوانان این شهرستان در کنار خانواده های خود به تحصیل می پردازند که حقیقتا این خدمت بزرگی که بانی آن دانشگاه آزاد اسلامی است.


ولدبیگی: دست یابی به صندلی دانشگاهی در زمان های نه چندان دور برای جوانان مناطق محروم از جمله ایلام و گذر از سد کنکور آرزوی آنان بود چراکه اکثر مراکز آموزش عالی کشور در مرکز متمرکز بود ولی امروز به برکت دانشگاه آزاد اسلامی که با کمک مادی و معنوی امام (ره) شکل گرفته جوانان این شهرستان در کنار خانواده های خود به تحصیل می پردازند که حقیقتا این خدمت بزرگی که بانی آن دانشگاه آزاد اسلامی است

ولدبیگی گفت: کار معلمی و تدریس سخت ولی در عین حال آرامش بخش است و انسان ها به واسطه کار بزرگ معلمی از گمراهی نجات پیدا می کنند.


وی بیان کرد: دفتر امام جمعه مهران و تریبون نمازجمعه برای فرهنگی سازی و کمک به توسعه دانشگاه آزاد اسلامی آماده است و امیدواریم با برنامه های خوب دکتر عباسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام که از نخبگان و چهره های علمی استان است و حضور عادل نوروزی چهره ماندگار که دانشگاه آزاد اسلامی در استان ایلام با نام ایشان شناخته می شود در مسند دبیرخانه این دانشگاه شاهد راه اندازی واحد بین المللی در مهران باشیم تا هم به توسعه استان کمک کنیم و هم در معرفی فرهنگ و تمدن ایران زمین به واسطه حضور دانشجویان عراقی و افزایش مراودات دو کشور خدمتی انجام داده باشیم.


امام جمعه مهران به پتانسیل شهر مهران اشاره کرد و گفت: اربعین امسال در کمتر از 20 روز بیش از 2 میلیون نفر از این مرز بین المللی مهران تردد کرده است، مردم مهران میهمان نواز و میزبانان فرهیخته ای برای زوار عتبات عالیات هستند و باید از این پتانسیل عظیم برای توسعه استان و آموزش عالی استفاده شود.


وی رئیس جدید مرکز مهران را از نخبگان این شهرستان معرفی کرد و گفت: به نمایندگی از همه مسئولان این شهرستان از انتصاب افراد بومی حمایت می کنیم.


رئیس دبیرخانه هیات امنای استان ایلام نیز با معرفی دکتر مهدی عباسی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز مهران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با 5/5 میلیون فارغ التحصیل و حدود 2 میلیون دانشجو بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است و یک برند برای ایران اسلامی است.


عادل نورزی به ریاست دکتر میرزاده بر آسایهل اشاره کرد و گفت: افتخارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی برای کشور قابل تقدیر است به طوری که امروز ما شاهدیم دکتر میرزاده به عنوان رئیس انجمنی (آسایهل) انتخاب می شود که بیش از 200 دانشگاه از آمریکا، اروپا، آسیا و آفریقا در آن عضویت دارند و قطعا حضور دکتر میرزاده در راس این انجمن در افزایش مراودات علمی ایران و جهان نقش آفرین خواهد بود.


وی بیان کرد: هنر مسئولان این دانشگاه در این است که با دست خالی دردورترین و محروم ترین نقاط کشور دانشگاه ساخته اند و امید و نشاط را در درون خانواده ها گسترش داده اند و امروز نیز در راستای کیفی سازی دانشگاه ما شاهدیم بیشترین تولیدات علمی متعلق به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته