دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1395 - 08:56

شورای امنیت قطعنامه فرانسوی درباره سوریه را به رأی می‌گذارد

شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز یکشنبه درباره پیش‌نویس قطعنامه فرانسه با هدف تاکید بر نظارت مسئولان سازمان ملل متحد بر روند عملیات تخلیه مناطق محاصره‌شده حلب سوریه و حمایت از غیر نظامیان رای‌گیری می‌کند.
کد خبر : 143154

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی فرانسه تاکید دارد عملیات تخلیه غیرنظامیان باید داوطلبانه باشد و به مقصدی انجام شود که خودشان مایل به آن هستند. همچنین باید از همه غیرنظامیانی که تخلیه را انتخاب یا مجبور به تخلیه هستند، حمایت شود.


دیپلمات‌ها می‌گویند شورای امنیت قرار است صبح امروز یکشنبه درباره این پیش‌نویس رای‌گیری کند.


طبق اعلام منابع غربی، عملیات تخلیه مناطق تحت کنترل معارضان سوری در شرق حلب روز جمعه بعد از درخواست‌های نیروهای هم‌پیمان سوریه درباره تخلیه غیرنظامیان از دو روستای تحت کنترل معارضان سوری متوقف شد.


تاکنون مشخص نشده است که روسیه به این پیش‌نویس فرانسه رای موافق می‌دهد یا خیر. پیش از علنی شدن موضوع ارائه پیش‌نویس، ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفته بود که اگر پیشنهاد معقولی ارائه شود و ما گزینه مناسبی روی میز ببینیم چرا آن را بررسی نکنیم؟»


روسیه به‌عنوان هم‌پیمان دمشق که از نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه حمایت نظامی می‌کند، از زمان آغاز جنگ در سوریه در سال 2011 تاکنون 6 بار از حق وتو برای نقض قطعنامه‌های شورای امنیت علیه سوریه استفاده کرده است. همچنین چین 5 بار از حق وتو در این زمینه استفاده کرده است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته