دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1395 - 12:22

نکوداشت راوی بی ادعای ناگفته‌های جنگ

نشست «راوی بی ادعای ناگفته‌های جنگ»، در نکوداشت مرحوم دکتر هادی نخعی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و هدایتگر راویان جنگ در دوران دفاع مقدس، روز دوشنبه در دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود.
کد خبر : 143077

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در این نشست، حسین علایی، بنیانگذار و اولین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، غلامرضا ظریفیان، استاد تاریخ دانشگاه تهران و معاون اسبق وزارت علوم، سردار محسن رشید، مدیر پیشین مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ و محسن محمدی معین، از مسوولان دفتر سیاسی سپاه در دوران جنگ به تبیین موضوع روایتگری جنگ و نقش مرحوم هادی نخعی در این زمینه می پردازند.


در این برنامه همچنین از کتاب «جنبش دانشجویی»، آخرین اثر مرحوم نخعی که رساله دکترای وی و اولین پژوهش جامع درباره 50 سال جنبش دانشجویی در ایران است، رونمایی خواهد شد.


این نشست روز دوشنبه 29 آذر، ساعت 15؛ در سالن دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به همت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و گروه مطالعات امنیتی و دفاعی انجمن اندیشه و قلم برگزار می‌شود.


هادی نخعی از راویان جنگ تحمیلی و بود که نقش بی نظیری در روایت تاریخ دفاع مقدس داشت. او روایت عملیات های انجام شده در جنگ تحمیلی را از همان هنگام جنگ تحمیلی شروع کرد و ضمن تألیف چندین جلد کتاب در زمینه روایت دفاع مقدس، شاگردان بی شماری را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و همچنین مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ تربیت کرد.


وی فارغ التحصیل دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران و استاد دانشگاه امیرکبیر بود و علاوه بر نقش آفرینی در راه اندازی مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ، آثار پژوهشی ارزشمندی به جامعه فرهنگی و علمی کشور تقدیم کرده است که از جمله آن تالیف مجموعه روزشمار تاریخ جنگ است.


وی روز جمعه 19 آذر ، پس از تحمل سه سال بیماری به دیدار حق شتافت.


گفتنی است ورود کلیه علاقمندان به این نشست که روز دوشنبه 29 آذر، ساعت 15؛ در سالن دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود، آزاد است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته