دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیشرفت 64 درصدی پروژه ساخت پالایشگاه فاز 14پارس جنوبی

معاون طرح های نفت، گاز و پتروشیمی شرکت پایندان یکی از اعضای کنسرسیوم اجرای فاز 14پارس جنوبی گفت: اکنون ساخت پالایشگاه در این فاز به بیش از 64درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
کد خبر : 143069

به گزارش گروه اقتصادی آنا ،«سید محمد اکبری» گفت : با جذب نیروی انسانی متخصص انتظار داریم این پالایشگاه در سال 1397 به بهره برداری برسد.


وی با اعلام توانمندی شرکت پایندان به عنوان یکی از زیر مجموعه های بنیاد مستضعفان که در این بخش سرمایه گذاری عظیمی برای توسعه منطقه داشته اعلام کرد: اکنون 600 نفر نیروی انسانی این شرکت در فاز 14 پارس جنوبی به کار مشغولند که تا یک ماه آینده به بیش از یک هزار نفر افزایش می یابند.


به گفته وی، تا چهار ماه آینده با اولویت جذب نیروهای بومی شمار شاغلان این شرکت به بیش ازچهار هزار نفر می رسد.


اکبری یادآوری کرد: تکمیل فاز 14پارس جنوبی از سوی کنسرسیومی متشکل از هشت شرکت ایدرو، ایزوایکو، تاسیسات دریایی، ماشین سازی اراک، مپنا، شرکت ملی حفاری، آی.پی.ام.آی و پایندان انجام می شود .


معاون شرکت پایندان اضافه کرد: پیش بینی می شود برای تکمیل پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی پنج میلیارد دلار هزینه شود و طبق برنامه ریزی هشت شرکت این کنسرسیوم این فاز در سال 1397 به بهره برداری می رسد.


اکبری گفت: بیش از 50 درصد عملیات اجرایی ساخت پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی به دست این شرکت وابسته به بنیاد مستضعفان انجام می شود که از جمله کار های انجام شده می توان به 90هزار تن بتن ریزی و سیویل ، 1میلیون و 200هزار اینچ قطر جوشکاری کاملا تخصصی، 17هزار تن نصب تجهیزات و .... اشاره داشت و علاوه بر آن شرکت پایندان به عنوان یکی از شرکت های بنیاد مستضعفان انجام طرح های پالایشگاهی فازهای 13، 17 و 18 پارس جنوبی را به عنوان پیمانکار شرکت نفت وگاز پارس را نیز بر عهده دارد.


مدیر پروژه های معاونت پالایشگاهی و پتروشیمی پایندان با افتخار اعلام کرد : همه عوامل انسانی ساخت این فاز و سایر فازهای پارس جنوبی از متخصصان جوان ایرانی هستند که علاوه بر تجربیات و دانش سازمانی چند دهه گذشته پیشکسوتان پایندان ، تجربیات جدیدی را برای منابع انسانی فعلی و آینده شرکت پایندان به ارمغان خواهند آورد و این فرآیند باعث ایجاد چابکی کم نظیری برای شرکت "پایندان " در همه حوزه های کاری شده است به طوری که کارفرما های فعلی شرکت همیشه حساب ویزه ای برای این چابکی شرکت پایندان در پروزه های پیمانکاری باز می کنند.


توان افزایش و به کارگیری 10برابری منابع انسانی پایندان


«محمدجعفر روان بد» مدیر پروزه های معاونت پالایشگاهی و پتروشیمی شرکت پایندان نیز اعلام کرد، به عنوان یک مزیت رقابتی شرکت پایندان در حوزه HSE با کنترل و بازرسی روند تکمیل فاز 14 خوشبختانه تاکنون شاهد بروز هیچ حادثه قابل توجهی در این فاز نبوده ایم و این شرکت با حدود 40 سال تجربه کاری در زمینه اجرای طرح های نفت، گاز و پتروشیمی به استفاده از متخصصان و شرکت های خارجی نیاز ندارد.


وی اضافه کرد: در تکمیل فازهای 13، 14، 17 و 18 پارس جنوبی نیز به متخصصان خارجی نیاز نداریم؛ زیرا توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در این بخش بسیار ارتقا یافته است و حتی می تواند خدمات فنی و مهندسی خود را در بخش نفت، گاز و پتروشیمی صادر کند.


به گفته وی، پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی چهار سکوی گازی با 44 حلقه چاه دارد که دو سکوی آن اصلی و دو سکوی آن به طور اقماری ساخته می شود.


محمد جعفر روانبد گفت: با راه اندازی پالایشگاه این فاز می توان روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین، 77 هزار بشکه میعانات گازی و 2900 تن گاز مایع تولید کرد. همچنین با توجه تولید روزانه 2750 تن اتان برای واحدهای پتروشیمی چند برابر ارزش افزوده به دست می آید.


گاز اتان به عنوان خوراک واحدهای پتروشیمی در مصرف خانگی و صنعتی اهمیت زیادی دارد.


وی گفت: این فاز پس از بهره برداری می تواند روزانه 400 تن گوگرد تولید کند.


این مدیر اجرایی شرکت پایندان در فاز13 پارس جنوبی گفت: اکنون پیشرفت فیزیکی پروزه هایی که مسئولیت آنها به شرکت پایندان واگذار شده به بیش از 75 درصد رسیده است.


وی در ادامه سخنان خود مهمترین مزیت های شرکت پایندان در اجرای مسوولیت های محوله در فاز های مختلف پارس جنوبی را به ترتیب رکورد روز های بدون حادثه در بخش HSE ، برخورداری از بزرگترین خط جوش اتوماتیک تولید اسکول پایپینگ که توانایی و ظرفیت 2000 اینچ کار در روز را دارد و همچنین 10 هزار متر مربع شاپ سوله و .... برشمرد وتاکید کرد : کیفیت کار در کارگاه های پایندان نهادینه شده است و دستور العمل های مدونی برای کنترل کیفیت کار و همچنین رعایت ایمنی در مجموعه شرکت وجود دارد


الگو سازی سرعت و کیفیت پایندان در فاز 13


«احمد عویدزاده» مدیر پروژ های شرکت پایندان در فاز 13 طرح توسعه پارس جنوبی توضیح داد : بر پایه قرارداد، شرکت پایندان بخشی از پروژه های خود در این فاز را سی ام آذرماه امسال و بخشی دیگر را سی و یکم اردیبهشت ماه 1396 به کارفرما تحویل می دهد.


وی اعلام کرد تولید فراورده های گازی فاز 13 پارس جنوبی مشابه فاز 14 است. سال 1390 قرارداد اولیه شرکت پایندان در فاز 13 امضا شد اما به علت مشکلاتی که به وجود آمد، عملیات اجرایی این پروژه متوقف ماند.


عویدزاده گفت: فاز 13 پارس جنوبی متشکل از کنسرسیوم سه شرکت صدرا، مپنا و تکنوپایدار ایرانیان در حال تکمیل است و شرکت پایندان بخشی از عملیات اجرایی شرکت پترو پایدار ایرانیان وابسته به قرارگاه خاتم الانبیا را در این فاز بر عهده دارد.


وی افزود: این فاز به سرعت پیشرفت می کند و همه کارهای اجرایی پروژه نیز با کنترل و ارزیابی های روزانه در حال تکمیل است.


به گفته مدیر پروژه های پایندان در فاز 13 توانمندی شرکت در این فاز در حال حاضر به عنوان یک نمونه و الگوی کار احداث پالایشگاه در منطقه محسوب می شود و در حال حاضر عمده کار شرکت پایندان در این فاز شامل بازکنترل خطوط ، رنگ امیزی و عایق کاری است و کارفرمای پروژه قرار گاه خاتم الانبیا از عملکرد شرکت پایندان بسیار راضی است و مذاکرات اولیه ای برای کار های جدید و مشترک نیز داشته


به گفته وی، 30 درصد نیروی انسانی این فاز از نیروهای بومی تامین شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب