دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1394 - 16:45

گزارش رویترز از اولین روز مذاکرات جدید هسته‌ای در وین

خبرگزاری رویترز، زمان لغو تحریم‌ها را مهم ترین حوزه اختلاف ایران و قدرت‌های جهانی در دور تازه مذکرات هسته‌ای عنوان کرد.
کد خبر : 14304

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از رویترز، زمان لغو و حوزه تحریم‌ها یکی از نکات اختلاف مهم بین ایران و قدرت‌های جهانی در دور تازه مذاکرات عنوان شده‌است.


دور جدید مذاکرات هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی از امروز (چهارشنبه) در وین آغاز شد و قرار است طرفین تا ضرب‌الاجل سی ژوئن به توافق جامع دست یابند.


پس از آنکه قدرت‌های جهانی و ایران در مذاکرات فشرده و هشت روزه خود در لوزان سوئیس به چارچوب توافق هسته‌ای دست یافتند، تفسیرهای متفاوتی از نتیجه حاصل شده ارائه شد که شاید نشان دهنده آن است که حصول به توافقی جامع بسیار دشوار خواهد بود.


رویترز در گزارش امروز خود می‌نو.یسد: عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای این کشور در مصاحبه تلویزیونی چهارشنبه خود اذعان داشت که برداشتن تحریم‌ها یکی ز نکات مهم در این دور از مذارکات خواهد بود.


ایران مصرانه اعلام کرده‌است توافق تنها در صورتی حاصل می‌شود که قدرت‌های جهانی تمام تحریم‌های اعمال شده بر این کشور را یک‌جا لغو کنند.


آمریکا در تفسیرهای متفاوتی از لغو تدریجی تحریم‌ها سخن به میان می‌آورد.


ایران و قدرت‌های جهانی تلاش می‌کنند تا به اختلافات دوازده ساله درباره برنامه هسته‌ای ایران پایان دهند.


قدرت‌های جهانی ایران نگران آن هستند که برنامه هسته‌ای ایران در جهت ساخت سلاح هسته‌ای به کار رود اما ایران همواره این ادعا را رد کرده و می‌گوید انرژی هسته‌ای آن صلح‌آمیز است.


هلگا اشمیت، معاون فدریکا موگرینی و عباس عراقچی قرار است امروز در وین دیدار کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته