دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

با رأی دادگاه CAS؛ محمد نور عربستانی چهار سال محروم شد

دادگاه بین المللی حکمیت در ورزش محرومیت چهار ساله محمد نور بازیکن عربستانی را تأیید کرد.
کد خبر : 143014

به گزارش گروه ورزشی آنا و به نقل از وب سایت نود، پس از مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ محمد نور، دادگاه بین المللی حکمیت در ورزش این ملی پوش سابق عربستان را چهار سال از حضور در میادین فوتبال محروم کرد. نوامبر سال ۲۰۱۵ از این بازیکن ۳۸ تست دوپینگ گرفته شده بود.


محمد نور ابتدا از سوی مسئولان کمیته ضد دوپینگ کشور عربستان سعودی با محرومیت چهار ساله ای جریمه شد، اما این بازیکن از ماه آوریل بار دیگر اجازه حضور در میدان پیدا کرد؛ دلیل بخشش دوران باقیمانده از محرومیت محمد نور این بود که کمیته استیناف پذیرفته بود که این بازیکن به اندازه کافی تنبیه شده است. به دنبال این تصمیم، فیفا دادخواست تجدید نظری را به دادگاه بین المللی حکمیت در ورزش یا CAS تقدیم کرد و خواستار آن شد که این بازیکن کل دوران چهار ساله محرومیت خود را پشت سر بگذارد. دادگاه CAS در بیانیه ای توضیحاتی در این باره ارائه کرد:


کمیته استیناف به این نتیجه رسید که بازیکن مورد نظر هیچ اصلی برای اعتراض به اعتبار یا دقت در تجزیه و تحلیل لابراتوار برای نمونه A و B تشخیص نداده است. علاوه بر این، بازیکن دوپینگی هیچ انحراف خاصی از استانداردهای بین المللی وادا برای لابراتورهای آزمایش دوپینگ تشخیص نداده است. بنابراین، محرومیت مناسب برای تخطی این بازیکن از قوانین و مقررات ضد دوپینگ، دوره زمانی چهار ساله خواهد بود.


محمد نور که سابقه ۹۸ بازی ملی و حضور در دو دوره جام جهانی را دارد، یکی از مشهورترین چهره های ورزشی کشور عربستان است و تا کنون حدود ۲۳ سال است که در سطح اول فوتبال این کشور عربی در باشگاه های الاتحاد و النصر بازی کرده است. این بازیکن دو بار موفق به فتح لیگ قهرمانان آسیا شده و در رقابت های لیگ برتر سعودی هم هشت عنوان قهرمانی در کارنامه خود دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان سعودی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب