دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همراه با پژوهشگران در هفته پژوهش/ 41

بازدید دکتر میرزاده از غرفۀ دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در هفدهمین نمایشگاه هفته ملی پژوهش

دکتر میرزاده به اتفاق هیات همراه از غرفۀ دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان بازدید کرد.
کد خبر : 142836

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در بازدید دکتر میرزاده از غرفۀ دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، با معرفی دستگاه لیزر Nd: YAG با طول موج‌های ۱۰۶۴ و ۵۳۲ نانوم‌تر و انرژی ۱۰۰ میلی ژول به عنوان محصولی از شرکت دانش بنیان واحد قشم، کاربردهای آن را؛ منبع در سیستم‌های حکاکی و برش و سایر کاربردهای صنعتی، آزمایشگاه‌های اپتیک و لیزر برشمرد و تاکید کرد: «طراحی دستگاه براساس سفارش مشتری قابل تغییر است. »


ابوذر معصومی افزود: «در زمان اندکی که از تولید محصول فوق می‌گذرد، یک دستگاه فروخته شده و سفارشاتی نیز دریافت شده است.»


وی دستگاه آشکارساز هسته‌ای retgem سه گانه با دقت آشکارسازی pbb ۱ را با کاربری آشکارسازی پرتوهای رادیواکتیو در مصارف پزشکی و نیروگاه‌ها معرفی کرد.



عضو هیأت علمی واحد قشم در حضور دکتر میرزاده و هیأت همراه به معرفی تعدادی از محصولات در زمینۀ نانو، از جمله نانو ذرات آهن، نقره، تیوفن، گرافن اکساید، دی اکسید سیلیکون مایع و جامد پرداخت.


معصومی تولید جاذب پلیمری از پلاستیک بازیافتی، بتن نانوسیلیس مقاوم نسبت به خورندگی آب دریا، استخراج کیتین و کیتوسان از پوست میگو را از دیگر دستاوردهای دانشگاه آزاد استان برشمرد.


این عضو هیأت علمی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اتکا به مدیریت مدبرانۀ دبیر و رییس دبیرخانه هیأت امنای استان و همچنین تلاش شورای تخصصی پژوهش و فناوری استان و معاونت پژوهش و فناوری واحد‌ها، در نمایشگاه‌های آتی هفتۀ پژوهش، حضور پر رنگ تری خواهد داشت.


معصومی افزود: «دستاوردهای دانشگاه آزاد استان هرمزگان، در دو محور فناوری و سرمایه‌ای ارائه شده است.»


وی با اهدای خرمای پیارم، محصول ۱۵۰۰ اصله نخل چهار سالۀ مزرعۀ تحقیقاتی ۳۰ هکتاری واحد حاجی آباد به عنوان یکی از محصولات سرمایه‌ای دانشگاه آزاد استان که در راستای تقلیل و رفع وابستگی به درآمدهای شهریه‌ای تولید می‌شود، به دکتر میرزاده و هیأت همراه، وی را مشایعت کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته