دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1395 - 15:44
رویدادهای دانشگاهی

کوتاه از واحدهای تهران مرکزی، رودبار و خرمشهر

جلسه پرسش و پاسخ با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر خلیج فارس درحضور تعدادی از دانشجویان نخبه در محل اتاق ریاست دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 142789

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا،‌ سرپرست دانشگاه آزاد واحدبین المللی خرمشهر خلیج فارس در جلسه پرسش و پاسخ با تشکر از بسیج دانشجویی برای هماهنگی و مدیریت این جلسه ابراز امیدواری کرد این نشست آیینه تمام نمای عملکرد قسمتهای مختلف واحد و بستری برای شناخت نقاط ضعف و حل سریع‌تر مشکلات در راستای خدمت‌رسانی به دانشجویان باشد.


دکتر بصیرت با تاکید بر اینکه جلسه‌های پرسش و پاسخ دانشجویی باعث اطلاع از کم و کاست و مشکلات دانشجویان می‌شود، اظهار کرد: «امیدواریم که در این جلسه‌ها دانشجویان با بیان مشکلات و درد‌دل‌های خود چشم بینای واحد در قسمت‌های مختلف این دانشگاه باشند.»


بصیرت از عملکرد خود و معاونان واحد پس از ادغام پرداخت و خاطرنشان کرد: «حل مشکلات دانشجویان را وظیفه خود و تمام مسئولان واحد اعلام و تاکید کرد: «حل مشکلات باید با صبر و شکیبایی همراه با احترام باشد.»


وی از دانشجویان خواست با بیان نقاط ضعف، پیشنهادات خود را هم بیان کنند و جلسه را به سمت استخراج راه حل پیش ببرند.


در پایان این جلسه چند نفر از دانشجویان به نمایندگی از دانشجویان به بیان مشکلات آموزشی و دانشجویی خود پرداخته و مسئولان و مدیران گروه‌های آموزشی به این سوالات دانشجویان پاسخ دادند.


برگزاری نشست تخصصی شیوه‌های دعوت فرزندان به نمازدر دانشکده حقوق واحد تهران مرکزی


به همت ستاد اقامه نماز معاونت امور دانشجوئی و فرهنگی واحد تهران مرکزی نشست تخصصی فرهنگی با عنوان «شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز» ویژه کارکنان حوزه ستادی و کارکنان دانشکده‌های: مدیریت، علوم ارتباطات و مطالعات رسانه، هنر، حقوق، اقتصاد و حسابداری و مجتمع دانشگاهی حضرت ولیعصر (عج) به میزبانی دانشکده حقوق واحد تهران مرکزی برگزار شد.


کار‌شناس ستاد اقامه نماز استان تهران درباره فرزندان نمازخوان، تارک الصلوه و راهکارهای دعوت به نماز اذعان کرد: راههای درمان جلوگیری از تارک الصلوه «دادن امید و انرژی مثبت، ایجاد فضاسازی برای پرسشگری و پاسخگو بودن، ارائه رفتار صحیح و عمل گرا شدن، خود را به غفلت زدن هنگام دیدن عمل اشتباه» است. ترک صلوه مانند سرطان و نوعی ایدز معنوی است چرا که خداوند به افراد تارک صلوه رحم نمی‌کند. بنابراین محور خانواده برای فرزندان باید مسجد و نماز باشد.


حجت الاسلام محمد صادق کفیل گفت: تارک الصلوه به سه دلیل بینشی، رفتاری و عاطفی– اخلاقی است. ضعف ایمان در بینش فرد، عدم اعتقاد به قیامت و معاد، عدم شکرگزاری افراد در مقابل نعمتهای خداوند و دلیل وجود تنبلی به علت نداشتن موضوع و عمل به لهو و لعب است.


وی به موضوعاتی از قبیل: تشویق فرزندان نمازخوان به «نماز اول وقت، مسجدی شدن فرزندان، سرمایه گذاری کردن در باب نمازخواندن با حضور قلب، نمازهای مستحبی مانند غفیله خواندن و نماز به جماعت خواندن فرزندان» پرداخت.


برگزاری میلاد با سعادت دو مولود بزرگوار در واحد رودبار


میلاد مبارک و فرخنده حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار برگزار شد.


رهبر شاد رئیس اوقاف شهرستان رودبار درباره اوج انسانیت، کرامت، و اخلاقیات این دو بزرگوار سخنانی را بیان کرد و افزود: پیامبر اسلام (ص) شئون اخلاقی و عرفانی را ارتقاء دادند و با فرصت‌شناسی امام جعفر صادق (ع) در کشمکش قدرت بین بنی امیه و بنی عباس اکثر معارف به اوج خود رسید.


در این مراسم در مدح این دو مولود مبارک مدیحه سرایی و مولودی خوانی از سوی مداح اهل بیت (ع) برگزار شد.


انتصاب مدیر فرهنگی دانشگاه ‌آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر خلیج فارس


در حکمی از سوی رئیس دانشگاه ‌آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر خلیج فارس مدیر فرهنگی این دانشگاه منصوب شد.


دکتر مهدی بصیرت رئیس واحد بین المللی خرمشهر خلیج فارس در حکمی حاج صادق شریفی را به سمت مدیر امور فرهنگی این دانشگاه منصوب کرد.


صادق شریفی پیش از این نیز با مسئولیت‌های مختلفی همچون معاون مالی و اداری واحد سوسنگرد، مدیر آموزش سوسنگرد، مدیر دانشجویی مرکز بین‌المللی خلیج فارس، رئیس دفتر فرهنگ مرکز بین‌المللی خلیج فارس را برعهده داشته است.


شریفی در سال ۹۱ بعنوان رابط نمونه حج عمره دانشجویی به مکه مکره مشرف شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته