دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیشنهاد راه‌اندازی کانون پرورش فکری در قلعه‌گنج

استاندار کرمان خواستار راه‌اندازی یک مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر قلعه‌گنج این استان شد.
کد خبر : 142746

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا رزم‌حسینی صبح روز 24 آذر در دیدار با مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به علیرضا حاجیان‌زاده توضیح داد که شهر قلعه‌ گنج به شهر نمونه‌ی اجرای اقتصاد مقاومتی و مدیریت توسعه در کشور تبدیل شده است و دانش‌آموزان ساکن در این مناطق هم از استعداد بالایی برخوردارند.


وی سپس با اشاره به این که به صورت عمده بخش خصوصی و سرمایه‌داران غیردولتی در حال سرمایه‌گذاری در قلعه‌گنج هستند افزود: دولت هم از اقدام‌های صورت گرفته حمایت می‌کند و ما هم از کانون می‌خواهیم مرکز فرهنگی هنری در قلعه‌گنج راه‌اندازی کند.


کانون نیاز به حمایت جدی دارد


مدیرعامل کانون نیز در دیدار با علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان گفت: ایجاد سینمای کودک برای نخستین بار در کشور را با اکران فیلم‌های کودکانه دنبال می‌کنیم و یک سالن را در کرمان به این امر اختصاص داده‌ایم.


علیرضا حاجیان‌زاده در ادامه اظهار داشت: تریلی تئاتر سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق محروم کشور حضور پیدا می‌کند.


وی بیان داشت: 11 گروه تئاتر حرفه‌ای با موضوع‌ کتاب‌های درسی و کتاب‌های مفید در تئاتر سیار کانون حضور دارند و در سال گذشته 300 تئاتر و در سال جاری بیش از 600 تئاتر اجرا شد.


مدیرعامل کانون ادامه داد: در کنار روش‌های آموزش رسمی آموزش و پرورش، کانون هم از روش‌های شاد و مفرح به شکل نمایش، تئاتر و قصه‌گویی برای آموزش بهره‌مند می‌شوند.


حاجیان‌زاده با بیان این‌که بچه‌ها در کانون به کتاب‌خوانی، کارهای حرفه‌ای و مهارت‌های زندگی علاقه‌مند می‌شوند، عنوان کرد: با آموزش و پرورش توافق کردیم تا بچه‌ها را در ساعت‌های درسی به کانون بیاورند تا مربیان ما مفاهیم درسی را با سبک‌های هنری اجرا کنند.


وی اظهار داشت: در سه سال فعالیت دولت یازدهم در کانون روش‌های جدیدی را دنبال می‌کنیم و کتاب‌خانه‌های سیار کانون به 126 واحد رسیده و مناطق محروم اولویت پیدا کرده است.


مدیرعامل کانون همچنین از ایجاد مراکز فراگیر کانون برای بچه‌های دارای نیازهای ویژه خبر داد و افزود: مربیان کانون را برای کار کردن با این بچه‌ها آموزش می‌دهیم.
حاجیان‌زاده از راه‌اندازی 39 مرکز کانون برای بچه‌های دارای نیازهای ویژه در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در کرمان نیز یک مرکز فراگیر ایجاد شده است و چند مرکز دیگر هم در دستور کار قرار دارد.


حاجیان‌زاده با اشاره به ظرفیت و توانایی بالای کانون ادامه داد: درهای مدارس باید به روی کانون باز شود که در دو، سه سال اخیر این اتفاق افتاده است.


وی از امکانات محدود کانون هم سخن به میان آورد و گفت: کانون در نظام جمهوری اسلامی نیاز به حمایت جدی‌تری دارد و این پشتیبانی‌ها از کانون باید افزایش پیدا کند.
حاجیان‌زاده تصریح کرد: مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به کانون دارند و در سفرهای استانی دستور راه‌اندازی و ایجاد مراکز کانون را صادر می‌کنند و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.


فعالیت 45 مرکز کانون در کرمان


مدیرکل کانون استان کرمان نیز در این دیدار گفت: 45 مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان کرمان فعالیت می‌کند.


محسن روحی بیان داشت: طی یک سال گذشته با همکاری استاندار کرمان و مسئولان استانداری شاهد 40 درصد رشد در اعتبارات کانون استان کرمان هستیم.


وی ادامه داد: روز 24 آذر مرکز شماره شش کانون و نمایشگاه و فروشگاه دایمی محصولات تخصصی کودکان و نوجوانان در بلوار جمهوری اسلامی کرمان گشایش یافت.


روحی اضافه کرد: مراکز سیار کانون امکانات لازم را در اختیار دارند و در مناطقی که مرکز نداریم، حضور پیدا می‌کنند و تریلی تئاتر سیار کانون هم در جنوب استان کرمان در حال اجرای برنامه است.


وی با اشاره به فعالیت پنج مرکز سیار در استان کرمان عنوان کرد: در سال جاری شش مرکز سیار در جنوب استان کرمان راه‌اندازی می‌شود که این مراکز در مناطق محروم و روستاها حضور پیدا می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته