دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1394 - 14:30
مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد

جمع‌آوری بانک اطلاعات کودکان کار و خیابانی/ اجرای طرح آموزش حمایتی کودکان و خانواده در 18 استان کشور

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از انعقاد قرارداد با مرکز مطالعاتی خبر داد و گفت: به زودی بانک اطلاعات کودکان کار و خیابانی با همکاری موسسه اینترنتی و IT رونمایی خواهد شد.
کد خبر : 14273

به گزارش خبرنگار اجتماعی آنا،‌ ولی‌الله نصر در نشست خبری هفته سلامت سازمان بهزیستی گفت: شورای ساماندهی کودکان کار و خیابانی در سال 84 و بر اساس مصوبه هیأت وزیران تشکیل شد اما متأسفانه جلسات این شورا تا سال 92 برگزار نشد و در نهایت در سال 93 دو جلسه از این شورا با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.


وی یکی از دلایل بروز مشکلات و عدم ساماندهی کودکان کار و خیابانی را وجود سیاست‌گذاری‌های متعدد در این حوزه دانست و گفت: در این بخش سه وزارتخانه از جمله دادگستری، رفاه و کشور حضور و همچنین در شورای ساماندهی کودکان کار و خیابانی 11 دستگاه و سازمان عضویت دارند که چنانچه سیاست‌گذاری‌ها محدود و در یک وزارتخانه و سازمان ساماندهی شود شاهد اتفاقات خوب‌تری خواهیم بود.


مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با اشاره به راه‌اندازی طرح آموزش حمایتی کودکان و خانواده گفت: این طرح با هدف شناسایی کودکان کار و خیابانی اجرا خواهد شد و این طرح در سال گذشته در 12 استان اجرایی شد. البته سعی داریم در سال جاری این طرح را در 18 استان برگزار کنیم.


نصر با اشاره به استان‌های اجراکننده طرح گفت: استان‌های تهران، البرز، چهارمحال و بختیاری، همدان، خوزستان، مشهد، مازندران، اردبیل و قم از جمله استان‌هایی بودند که طرح آموزش حمایتی کودکان و خانواده در آنجا برگزار شده است و امسال استان‌های جدیدی به این طرح اضافه خواهند شد.


وی گفت: در سال گذشته 10 میلیارد تومان در حوزه تأمین سرانه تحصیلی و همچنین رفع مشکلات آسیب‌دیدگان پیش‌بینی شده بود که از این رقم سه میلیارد تومان توسط وزارت دفاع و 7 میلیارد تومان نیز از سوی دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی تأمین شد و امیدواریم اعتبارات حوزه آسیب‌های اجتماعی امسال 20 الی 25 درصد افزایش پیدا کند.


مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از انعقاد قرارداد با مرکز مطالعاتی خبر داد و گفت: به زودی بانک اطلاعات کودکان کار و خیابانی با همکاری موسسه اینترنتی و IT رونمایی خواهد شد که البته جمع آوری این اطلاعات کار بسیار دشواری است زیرا بسیاری از این افراد مجهول الهویه و فاقد مدارک شناسایی هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب