دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1395 - 16:28
مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش:

مهارت آموزی ۶۸ هزار هنرجوی کاردانش در بنگاه‌های اقتصادی و آموزشگاه‌های آزاد

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی گذشته ۶۸ هزار هنرجو در شاخه کاردانش در خارج از هنرستان‌ها و در قالب برون‌سپاری در بنگاه‌های اقتصادی و آموزشگاه‌های آزاد، آموزش‌های مهارتی آموختند.
کد خبر : 142672

به گزارش گروه اجتماعی آنا از خبرگزاری فارس، سید مصطفی آذرکیش، مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش امروز در نخستین همایش «مدرسه تعاونی، اقتصاد مشارکتی» که در مجموعه تلاش برگزار شد، اظهار کرد: سابقه آموزش‌های هنرستانی بیش از 100 سال است و آموزش مشارکتی که به صورت آموزش کاردانش است نیز از 23 سال قبل فعال بوده و به صورت برون سپاری انجام می‌شود.


وی ادامه داد: یکی از این کارها، برگزاری تورهای اشتغال و کارآفرینی است ضمن اینکه تشکیل تعاونی‌هایی که پراکنده است به صورت منسجم بسیار کمک کننده است.


آذرکیش یادآور شد: 68 هزار هنرجو در سال گذشته خارج از هنرستان‌ها در بنگاه‌های تولیدی، اقتصادی و آموزشگاه‌های آزاد مهارت آموزی کردند.


مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: استفاده از ظرفیت تعاونی برای بهبود آموزش‌های کمی و کیفی موثر است و توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه آموزش رسمی مورد توجه است و باعث گسترش فرهنگ تعاونی می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: پیش‌نویس تعاونی هنرستان‌ها آماده شده است و آنچه که به آموزش کمک می‌کند آموزش مشارکتی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته