دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1395 - 15:09

ارتش سوریه: توافق بر سر حلب باید با موافقت ایران، سوریه و روسیه باشد

یک منبع نظامی سوریه گفت که هرگونه توافق بر سر حلب باید با موافقت همه طرف‌ها و در راس آن‌ها ایران، سوریه و روسیه باشد.
کد خبر : 142633

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت شبکه المیادین، یک منبع نظامی ارتش سوریه گفت طبیعی است که هر توافقی باید با موافقت هم‌پیمانان روس و ایرانی ما همراه باشد.


وی افزود: «فریب‌کاری گروه‌های تروریستی در مذاکرات بر سر خروج عناصر مسلح از محله‌های مختلف حلب فاش شد. در همان بدو کار به ما ابلاغ کردند تعداد کسانی که شرق حلب را ترک خواهند کرد 2000 نفر است ولی ما بعد فهمیدیم که تعداد افراد خارج شده بیش از آمار اعلامی است. فهمیدیم تعداد کسانی که خارج شدند 15 هزار نفر ازجمله 4 هزار تروریست به همراه خانواده‌هایشان و افراد دیگر بود. »


این منبع تاکید کرد: «خارج کردن این تعداد افراد، نیازمند اقدامی سیاسی در سطح بین‌المللی بود و موضوع کم اهمیتی تلقی نمی‌شد.»


این منبع ارتش سوریه با بیان اینکه بدون درنظر گرفتن چشم‌انداز جامع تحولات میدانی و انسانی در مناطق دیگر نباید هیچ توافقی انجام شود، گفت: «باید متذکر شوم که سوریه و هم‌پیمانانش تعداد زیادی ربوده‌شده، اسیر و شهید در دست تروریست‌ها دارند.»


وی تاکید کرد ادامه محاصره تروریست‌ها بر مناطق کفریا و فوعه نیازمند مذاکرات جامعی در این زمینه است.


این در حالی است که رویترز به‌نقل از مقام‌های معارض سوری مدعی شده است ایران شروط جدیدی برای توافق آتش‌بس و عملیات تخلیه حلب که پیشتر از سوی روسیه و ترکیه رایزنی شده بود، مطرح کرده است.


این منابع مدعی شدند که ایران می‌خواهد عملیات تخلیه حلب را هم‌زمان با خروج زخمی‌شدگان دو روستای فوعه و کفریا انجام دهد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته