دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1394 - 13:59
رئیس مرکز مبارزه با قاچاق و جرائم سازمان یافته پلیس ترکیه:

باید راه ترانزیت مواد مخدر را مسدود کرد

رئیس مرکز مبارزه با قاچاق و جرائم سازمان یافته پلیس ترکیه، گفت: باید راه ترانزیت مواد مخدر به ایران و ترکیه را مسدود کنیم.
کد خبر : 14257

به گزارش گروه اجتماعی آنا، اورهان ازمیر رئیس مرکز مبارزه با قاچاق و جرائم سازمان یافته پلیس ترکیه در دیدار با همتای ایرانی خود با اشاره به اینکه موضوع مواد مخدر یکی از جرائم فرا‌مرزی است، گفت: هیچ کشوری از خطر مواد مخدر دور نیست.


وی افزود: مواد مخدر سرمایه جوانی کشورها را تهدید کرده و سرمایه اقتصادی را به مخاطره انداخته است، هیچ کشوری به تنهایی در بحث مبارزه با مواد مخدر نمی‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد و در این راه به همکاری سایر کشورها نیاز دارد.


رئیس مرکز مبارزه با قاچاق و جرائم سازمان یافته پلیس ترکیه، اظهار کرد: باور ما این است که همه کشورها باید با قدرت تجارب و اطلاعات خود را با سایر کشورها در میان بگذارند در همین راستا هم ما تلاش کرده‌ایم تا با ایران همکاری نزدیکی داشته باشیم.


ازمیر با اشاره به اینکه ایران به دلیل نزدیکی کشورهای تولید کننده مخدر باید مبارزه جدی‌تری داشته باشد، تصریح کرد: من امروز در دیداری که با رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران داشتم نمایشگاهی که از دستاوردهای پلیس ایران دیدم فهمیدم که ایران به چه جایگاه رفیعی دست پیدا کرده است و چقدر در راه مبارزه با مواد مخدر شهید داده است.


وی تصریح کرد: ایران و ترکیه در مسیر ترانزیت مواد مخدر اروپا قرار دارند ضمن اینکه کشور هدف هم محسوب می‌شوند به همین جهت باید ابتدا میزان مصرف مخدرها را در کشورهای خود کم کرده و سپس راه ترانزیت را مسدود کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته