دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1394 - 14:27
از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام؛

همایش ملی«دانشگاه اسلامی از منظر امام و رهبری» برگزار می‌شود

جلسه اجرایی همایش ملی « دانشگاه اسلامی از منظر امام و رهبری» با حضور روسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام و سایر مسئولان در محل واحد ایلام برگزار شد.
کد خبر : 14255

به گزارش خبرنگار آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در این جلسه گفت: واحد ایلام در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» با تأسی از بیانات رهبری تمام تلاش خود را برای تقویت برنامه های فرهنگی و کمک به دولت انجام خواهد داد.


دکتر شهریار عباسی بیان کرد: این همایش در شورای راهبردی استان تصویب شده است و با مشارکت و حمایت مادی و معنوی واحدها و ارگان ها برگزار می شود.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان ایلام نیز در این جلسه گفت: حیات علمی، عزت جمهوری اسلامی و آرامش و امنیت که الان شاهد آن هستیم، مدیون اندیشه های ناب امام(ره) و مقام معظم رهبری است.








همایش ملی دانشگاه اسلامی از منظر امام و رهبری در شورای راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام مصوب و مقرر شد در هفته پژوهش برگزار شود

حجت الاسلام مهدی همتی افزود: این همایش ها امروز بسیار لازم است و برای پیشبرد اهداف انقلاب و ارتقای سطح علمی اساتید موثر است. دانشگاه باید در مسیر توسعه و پویایی گام بردارد و الان که در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی قرار داریم فرصت خوبی است که اندیشه های ناب امام و رهبری برای جامعه دانشگاهی کشور و استان ایلام تبیین شود.


دکتر نصرت اله حیدری، دبیر اجرایی همایش نیز گفت: یکی از محورهای فعالیت حوزه پژوهش و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، تبیین اندیشه های امام و رهبری است و در این راستا برگزاری همایش ملی دانشگاه اسلامی از منظر امام و رهبری در شورای راهبردی استان مصوب و مقرر شد در هفته پژوهش برگزار شود.


وی محورهای این همایش را به شرح زیر اعلام کرد:


الف) تعاریف، مبانی و فلسفه دانشگاه اسلامی: تعریف و فلسفه دانشگاه اسلامی و مبانی آن اصول و معیار های علمی دانشگاه اسلامی مبانی ادراکی و معرفت شناسی دانشگاه اسلامی هویت و ویژگی های دانشگاه اسلامی؛ نگاه معرفت شناختی به نسبت دین با علم دانشگاه سکولار یا دانشگاه دینی، مبانی، فلسفه و رویکردها.


ب) دانشگاه اسلامی و انسان سازی اساتید دانشگاه و انسان سازی تشکل های دانشجویی و تبیین دانشگاه اسلامی نهادهای دانشگاه(نهاد رهبری،معاونت دانشجویی و بسیج دانشجویی)و نقش آنها در اسلامی شدن دانشگاه دانشگاه اسلامی و اخلاق گرایی در جامعه دانشگاه اسلامی، جوانان و باورها و ارزش های دینی.
ج) دانشگاه اسلامی، استقلال طلبی و قطع وابستگی جنبش نرم افزاری و تمدن اسلامی ـ ایرانی خودباوری، پیشرفت و استقلال کشور دانشگاه اسلامی و الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت دانشگاه اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه و استقلال دانشگاه اسلامی، جنبش دانشجویی مستقل و تولید علم د) دانشگاه اسلامی، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی دانشگاه اسلامی و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی دانشگاه اسلامی و سرمایه اجتماعی دانشگاه اسلامی و اتحاد ملی و انسجام اسلامی دانشگاه اسلامی و اقتصاد مقاومتی دانشگاه اسلامی و رویکرد انتقادی به مدرنیته.


انتهای پیام/

برچسب ها: ایلام همایش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته