دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1395 - 11:30

نقشه عملیات آزادسازی موصل تغییر می‌کند

نخست‌وزیر عراق از تجدیدنظر در نقشه‌های عملیات نظامی نیروهای عراقی در راستای آزادسازی موصل خبر داد.
کد خبر : 142516

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه الاخبار چاپ لبنان، حیدر العبادی شب گذشته (سه‌شنبه) از تجدیدنظر در نقشه آزادسازی شهر موصل از تسلط داعش خبر داد و نسبت به پیشروی‌های گسترده در چارچوب عملیات ابراز خوشحالی کرد.


العبادی با تاکید بر اینکه عملیات موصل به روزهای نهایی و حساس خود نزدیک شده است، گفت: «باید در کل نقشه آزادسازی موصل اصلاحاتی انجام شود و ما هم‌اکنون از روند عملیات نظامی راضی هستیم. جنگنده‌های ارتش عراق نقش مهمی در عملیات ایفا می‌کنند.»


الاخبار نوشت: «باوجود پیشروی‌های نیروهای عراقی بعد از 55 روز از آغاز عملیات نظامی موصل، بغداد متحمل خسارت‌های زیادی از تقابل با تروریست‌های شده که اهمیت تجدیدنظر در نقشه‌های نظامی را نشان می‌دهد. به‌ویژه اینکه اختلاف نظر آشکاری میان نظرات فرماندهان عملیات مشترک به وجود آمده و طبق اعلام منبع آگاهی، در اتاق عملیات مشترک اختلاف موضعی درباره هواداران طرح‌های آمریکا از سویی و هواداران بررسی‌های میدانی رخ داده است.»


طبق این گزارش، گروه نخست (که نقشه اولیه را ظرف 2 ماه پیاده کرده‌اند) به‌طور کامل خواهان حضور مستشاری آمریکا و نظارت العبادی هستند و گروه دوم که در آن برخی فرماندهان ارتش حضور دارند خواستار پیشروی بر اساس منافع میدانی و بر طبق چشم‌انداز سیاسی عملیات نظامی هستند.»


طبق گزارش منابع میدانی، میان اختلاف‌نظر این دو گروه هر روز بر تعداد قربانیان ارتش افزوده می‌شود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته