دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1395 - 12:30

آخرین خبر از وضعیت سرمربی تیم ملی والیبال؛ خط قرمز فدراسیون روی آناستازی/ سیچلو به نیمکت تیم ملی نزدیک می‌شود؟

انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال به اما و اگر کشیده شده است و طبق شواهد فدراسیون والیبال از انتخاب آناستازی برای هدایت تیم ملی والیبال صرف نظر کرده است.
کد خبر : 142511

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، فدراسیون والیبال این روزها سخت مشغول انتخاب مربی برای هدایت تیم ملی والیبال است و به گفته افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال گزینه های اصلی «آناستازی» و «رادوستین اسوتوسلاوف استویچف» است. افشاردوست عنوان کرده بود که هر دو مربی به فدراسیون والیبال چراغ سبز نشان دادند و در صورت پذیرش توافق اولیه با یکی از این دو مربی این هفته قرارداد میبندند و سرمربی تیم ملی انتخاب خواهد شد اما شواهد و قرائن نشان می دهد انتخاب سرمربی تیم ملی به همین راحتی نیست و کار در برخی موراد گره خورده است.


آناستازی


این مربی برای فدراسیون والبیال شروط عجیب و غریبی گذاشته است، شروطی که بیشتر شبیه قرارداد ترکمنچای است و فدراسیون والیبال هم با آن مخالفت کرده است. طبق صحبت های افشاردوست آناستازی شرط گذاشته بود در صورتی می تواند هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد که تیمش همراه با او به ایران بیاید و آنها به مدت چهار سال با فدراسیون والیبال قرارداد ببندد. آناستازی اعلام کرده بود فیزیوتراپ، آنالیزور و کمک مربی اش به همراه او باید به ایران بیایند؛ موضوعی که فدراسیون والیبال با آن مخالفت کرده است و گویا تا حدودی این موضوع بین طرفین برطرف شده است. اما طبق گفته های داورزنی رئیس فدراسیون والیبال آناستازی علاوه بر این، شرط های دیگری داشته که چندان در والیبال دنیا مطرح نبوده است. موضوعی که فدراسیون را با چالش زیادی روبه رو کرده است.


مذاکرات اولیه فدراسیون والیبال با آناستازی در مرحله اول خوب پیش رفته است و حتی فدراسیون ایران 40 درصد بالاتر از مبلغ قرارداد آناستازی به او پیشنهاد داده و موافقت اولیه آناستازی را به همراه داشته است اما در مراحل بعدی شرط های آناستازی عجیب تر از قبل شده است به طوری که هم اکنون فدراسیون در مورد انتخاب او تردید کرده است. طبق گفته داورزنی آناستازی به فدراسیون ایران اعلام کرده است فدراسیون باید مالیالت او را به کشور ایتالیا پرداخت کند؛ موضوعی که چندان در والیبال دنیا مطرح نیست. باتوجه به اینکه فدراسیون قصد داشته تمامی امکانات مانند ماشین، خانه را در اختیار او بگذارد و حتی با قرارداد 2+2، پرداخت 10 درصد از قرارداد به وکیل آناستازی، موافقت کرده است اما با پرداخت مالیات او به کشور ایتالیا مشکل دارد و به همین دلیل شاید فدراسیون والیبال بر روی نام آناستازی خط قرمز بکشد.



استویچف


گزینه بعدی که فدراسیون والیبال تمایل زیادی برای انتخاب آن دارد «رادوستین اسوتوسلاوف استویچف» است. این مربی بلغارستاری در ابتدا تمایل زیادی برای همکاری با ایران نداشته است اما با توجه به مذاکرات مستقیمی که فدراسیون والیبال ایران با این مربی انجام داده است، او از ایران فرصت خواسته تا در مورد والیبال و بازیکنان ایران تحقیقاتی انجام دهد.


طبق شنیده ها او از «ازژیگادلو» بازیکن تیم بانک سرمایه که هم وطن اوست و همچنین ولاسکو تحقیق کرده است و در مرحله دوم مذاکراتش با فدراسیون والیبال از مسئولان سوال پرسیده است که در ساختار والیبال ایران می‌توان بازیکنان بزرگ را از تیم ملی کنار گذاشت و آن‌ها با واسطه به تیم برنمی گردند که داورزنی هم به او اعلام کرده است در ایران تمام اختیارات با مربی است. استویچف البته گزینه فدراسیون لهستان هم است و این مربی مذاکرات جدی با فدراسیون لهستان انجام داده است و حتی خبر رسیده است که برنامه های خود را هم بعه فدراسیون لهستان اعلام کرده است که البته در مصاحبه ای که با سایت اینترنتی "وورلد وولی" انجام داده است عنوان کرده پیشرفت مذاکرات به معنای سرمربیگری او در تیم لهستان نیست و باید تا آغاز سال 2017 صبر کنند تا نتیجه نهایی را به فدراسیون لهستان اعلام کند.


به نظر می رسد استوچیف هم در حال فکر کردن است و فعلا قصد ندارد به هر دو فدراسیون جواب نهایی را اعلام کند.


فردیناندو دجورجی


مربی والیبال اهل ایتالیا و بازیکن سابق تیم ملی ایتالیا است. فردیناندو سابقه سرمربیگری در تیم‌های مطرح ایتالیایی کونئو، پروجا، لوبه بانکا و فاکل روسیه را دارد. باتوجه به خواسته های نامعقول آناستازی و نامشخص بودن تکلیف استوچیف فدراسیون والیبال به دنبال گزینه های دیگر هم رفته است که یکی از آنها «فردیناندو دجورجی» است. البته گفته می شود که او گزینه فدراسیون لهستان هم است. در حال حاضر فدراسیون لهستان و ایران یک رقابت تنگانگ برای انتخاب مربی با یکدیگر دارند.



سیچلو گزینه فدراسیون برای هدایت تیم ملی


چندی پیش داورزنی رئیس فدراسیون والیبال اعلام کرده بود اگر با هیچ یک ازمربیان به توافق نرسیدند باتوجه به اینکه «سیچلو» با فدراسیون قرارداد دو ساله دارد می تواند یکی از گزینه‌های آنها برای هدایت تیم ملی باشد. البته این موضوع کمی با واکنش های منتقدین همراه بوده است چرا که برخی معتقدند سیچلو به دلیل جوان بودنش نمی تواند هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد. باتوجه به اینکه فدراسیون هنوز در مورد مربی به نتیجه ای نرسیده است و از طرفی مسابقات بین قاره ای هم شهریور‌ماه برگزار می شود شاید فدراسیون در صورت عدم انتخاب مربی، از سیچلو به عنوان مربی موقت استفاده کند تا توان مدیریتی او را برای اداره کردن تیم ملی بسنجد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته