دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سحر زکریا: تبلیغ و بسته‌بندی کالای دانش‌بنیان عامل مهمی در جذب مصرف‌کننده است

سحر زکریا بیان کرد: «اگر کالاهای دانش بنیان داخلی در شکل ظاهری و بسته بندی، ویژگی های خوبی داشته باشد و از نظر کیفیت خود محصول هم با نوع مشابه خارجی برابری کند، مصرف کننده خرید کالای دانش بنیان ایرانی را ترجیح می‌دهد.»
کد خبر : 142497

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از ستاد خبری جشنواره «ایران ساخت»، سحر زکریا بازیگر سینما و تلویزیون درباره حمایت از کالای دانش بنیان ساخت داخل اظهار کرد: تولیدکننده ایرانی برای اینکه محصولاتش با اقبال خوبی از سوی مصرف کنندگان مواجه شود باید کیفیت محصول خود را افزایش دهد البته در سال‌های اخیر در صنایع غذایی پیشرفت‌های خوبی مشاهده شده و این محصولات قدرت رقابت با کالاهای خارجی را دارند.


زکریا با اشاره به اینکه ایجاد جذابیت در شکل ظاهری و بسته بندی کالای دانش بنیان مسئله مهمی برای تحریک مصرف کننده است گفت: اگر کالاهای دانش بنیان داخلی شکل ظاهری و بسته بندی و شیوه عرضه خوب و مناسبی داشته باشد و از نظر کیفیت خود محصول با نمونه مشابه خارجی مشابه برابری کند مصرف کننده، خرید کالای دانش بنیان ایرانی را ترجیح می دهد.


این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین با اشاره جایگاه جشنواره «ایران ساخت» در همراهی هنرمندان برای حمایت از کالای دانش بنیان ساخت داخل عنوان کرد: از آنجا که خرید کالای دانش بنیان ایرانی اشتغالزایی نیروی جوان و تحصیلکرده کشور را به همراه دارد هنرمندان نیز از این حرکت حمایت می‌کنند، تبلیغ کالاهای دانش بنیان ایرانی توسط هنرمندان نیز می تواند باعث تحریک مصرف کننده برای خرید شود. به عنوان مثال برای من، کیفیت یک محصول ساخت داخل، برای قبول کردن تبلیغ آن مهم است. جشنواره «ایران ساخت» هم می تواند با آگاهی بخشی به جامعه، کار هنرمندان را موثرتر کند.


وی با اشاره به اینکه از پتانسیل های هنر و هنرمند برای حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی باید بهره برده شود ابراز کرد: همچنین تولیدکننده باید جسارت و اعتماد به نفس لازم برای ارائه و عرضه محصول خود را داشته باشد، گاهی می بینیم و می شنویم که کالای ایرانی با برند کشورهای دیگر در ایران به فروش می‌رسند این سوال پیش می‌آید که چرا این محصولات با برند ایرانی عرضه نمی‌شوند.


جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب