دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1395 - 10:41
دبیر علمی بیست و ششمین کنگره چشم پزشکی ایران:

کنترل نکردن قندخون در بیماران دیابتی خطر نابینایی را در پی دارد

دبیر علمی بیست و ششمین کنگره چشم پزشکی ایران عنوان کرد: ابتلا به دیابت و کنترل نکردن قندخون خطر نابینایی را برای بیماران مبتلا به دیابت به همراه دارد.
کد خبر : 142442

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حمیدرضا جهادی، دبیر علمی بیست و ششمین کنگره چشم در حاشیه برگزاری این کنگره اظهار کرد: دیابت به عنوان یکی از بیماری‌های نوپدید موجب نگرانی جامعه پزشکی شده است زیرا این بیماری در صورت کنترل نشدن می‌تواند موجب نابینایی شود.


وی گفت: بسیاری از بیماری‌ها مثل گلوکوم یا آب سیاه قابل پیشگیری و کنترل است اما دیابت موجب بیماری‌هایی می‌شود که کنترل و مراقبت از آن بسیار سخت است.


جهادی افزود: توجه به این بیماری در عرصه چشم پزشکی بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم با اطلاع رسانی و بالا بردن سطح دانش جامعه بتوانیم شدت عوارض این بیماری را در کشور کاهش دهیم.


وی افزود: بیماری قرنیه نیز از جمله بیماری‌هایی است که جنبه ژنتیک در آن بسیار موثر است و نمی‌توان از بروز آن پیشگیری کرد.


جهادی با بیان اینکه بسیاری از اعمال جراحی پیوند قرنیه در کشور انجام می‌شود، گفت:متخصصان در تلاش هستند که بیمار مبتلا به مشکلات قرنیه نیاز به پیوند نداشته باشد اما در صورت نیاز به پیوند تجهیزات و علم کافی در کشور وجود دارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته