دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1394 - 12:53
ابوترابی فرد در نطق میان دستور:

تیم مذاکره‌کننده ما در چارچوب خطوط تعریف‌شده از منافع ملی دفاع خواهند کرد/ بحران یمن، آبرویی برای دولت عربستان باقی نگذاشت

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تیم مذاکره‌کننده ما به شایستگی و در چارچوب خطوط تعریف‌شده از منافع ملی دفاع خواهند کرد.
کد خبر : 14236

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود، با گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۵۸، اظهار کرد: امروز سپاه پاسداران به شجره‌ای تنومند و طیبه در انقلاب اسلامی تبدیل شده است.


نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 گفت: امیدواریم هیئت مذاکره‌کننده ما با تکیه بر دانش و آنچه نظام جمهوری اسلامی در سه دهه از عمر خود به دست آورد و نیز با الهام از رهنمودها و خطوط تعریف‌شده توسط رهبر معظم انقلاب که به حق مدیریت این پروژه را از ابتدای آن در دستان با برکت خود داشته‌اند، با اقتدار از منافع نظام جمهوری اسلامی دفاع کنند.


نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: نظام سلطه و متحدان آن از همه ظرفیت‌های خود برای بازداشتن نظام اسلامی از دستیابی به منافع خود استفاده کرده‌اند، اما اقتدار و ایستادگی ملت ایران آنها در کنار میز مذاکره حاضر کرد و تیم مذاکره‌کننده ما نیز به شایستگی و در چارچوب خطوط تعریف‌شده از منافع ملی دفاع خواهند کرد.


وی همچنین با اشاره به پایان تهاجم رژیم آل‌سعود به یمن، گفت: لازم می‌دانم شکست توطئه استکبار با حضور دولت منحط عربستان را به ملت اسلام و ملت یمن تبریک بگویم؛ آنها به معنای واقعی کلمه، به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته‌اند و دستان آلوده آنها تا آرنج در خون مردم یمن فرو رفت و آبرویی برای دولت عربستان باقی نگذاشت.


نایب رئیس اول مجلس، خاطر نشان کرد: امیدواریم ملت بصیر و هوشیار یمن با ایستادگی بر حق خود، زمینه اقتدار خود را فراهم آورد و البته در دنیای مدعی دموکراسی شاهد نگاه‌های دوگانه‌ای هستیم که با هیچ شاخصی قابل تعریف نیست.


ابوترابی‌فرد همچنین در پایان از رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، بیت شریف امام راحل(ره)، رؤسای قوا و مسئولان کشور به دلیل ابراز همدردی با وی در ضایعه درگذشت مادر خود، تشکر و قدردانی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته