دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1395 - 12:17
در گفت و گو با آنا؛

مربی تیم ملی تفنگ: المپیکی‌ها در مسابقات آسیای ضعیف کار کردند/ کاری نکنیم تیراندازی تعلیق شود

مربی تیم ملی تفنگ می‌گوید: جنگ وزارت ورزش و هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی اوضاع را آشفته تر از قبل کرده است. اگر ریاست هاشمی غیرقانونی است وزارت ورزش باید زودتر تصمیم بگیرد چون این روند بیشتر به ضرر ما خواهد شد.
کد خبر : 142325

ابراهیم اینانلو مربی تیم ملی تفنگ در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره مسابقات سلاح های بادی که در تهران برگزار شد گفت: «‌این مسابقات به میزبانی تهران بود و از این نظر که تیراندازان زیادی از ایران توانستند در این رقابت ها شرکت کنند برای ما حائز اهمیت بود. ما در این رقابت ها بیشتر بر روی جوانان و نوجوانان سرمایه گذاری کرده بودیم و این رقابت ها را میدانی برای آنان قرار دادیم تا خودشان را محک بزنند.»


وی ادامه داد: «‌به طور کلی تمامی کشورهایی که در این مسابقات شرکت کرده بودند از تیراندازان اصلی خود استفاده نکرده بودند، مثلا کشور چین با تیم دومش در این رقابت ها حضور داشت هر چند که تیم دوم کشور چین هم مقابل همه حریفان مدعی است و بسیاری از تیراندازان ما و دیگر کشورها به تیم دوم چین نتیجه را واگذار کردند. ما هم مانند دیگر کشورها تصمیم گرفتیم که الله احمدی و مه لقا جام بزرگ در این مسابقات شرکت نکنند البته دیگر تیراندازان المپیکی حضور داشتند که متاسفانه برخلاف سایر تیراندازان آنها نتیجه خوبی کسب نکردند.»


مربی تیم ملی تفنگ درباره علت ضعف تیراندازان المپیکی ایران گفت: «‌متاسفانه شرایط فدراسیون تیراندازی خوب نیست و همین موضوع بر روند کار ما تاثیر بسیار زیادی داشته است. یکی از مشکلات همیشگی ما کمبود فشنگ بوده اما برای این مسابقات ما با کمبود ساچمه هم درگیر بودیم. البته ساچمه در اختیار ما بود اما ساچمه تست شده و اینکه به تفنگ بازیکنان بخورد اندک بود. به همین دلیل برخی از تیراندازان از ساچمه‌های خودشان استفاده کردند. به هر روی ساچمه در عملکرد بازیکنان تاثیر بسیار زیادی دارد و گاهی پیش می آید که تیرانداز به دلیل نبود تجخیزان و مهمات مناسب از صعود به فینال باز بماند.»


اینانلو: برای این مسابقات ما با کمبود ساچمه هم درگیر بودیم. البته ساچمه در اختیار ما بود اما ساچمه تست شده و اینکه به تفنگ بازیکنان بخورد اندک بود

اینانلو در مورد تیراندازان المپیکی خاطر نشان کرد: «قبول دارم که تیراندازان المپیکی آنطور که انتظار می رفت نتوانستند نتیجه بگیرند و ضعیف کار کردند البته علت اصلی آن به تجهیزات و مهمات ما بر می‌گردد. یک تیرانداز حرفه ای به خوبی فرق مهمات درجه یک با سایرین را می‌فهمد و باتوجه به اینکه آنها برای المپیک تمرین می کردند و همیشه از بهترین مهمات استفاده می کردند به خوبی تفاوت آنها را متوجه می شوند و به همین دلیل است که کار برای آنها به مراتب سخت تر از بقیه خواهد بود.امیدوارم المپیکی های ما در مسابقاتی که در هند برگزار می شود عملکرد بهتری داشته باشند. البته تمام هدف ما مسابقات قهرمانی آسیا است که یک سال دیگر برگزار می شود و از همین حالا باید ملی پوشان خوب تمرین کنند.»


سرمربی تیم تفنگ همچنین به اوضاع آشفته فدراسیون تیراندازی اشاره کرد و گفت: «‌متاسفانه فدراسیون ما به دلیل بدهی ها زیادی که دارد شرایط خوبی سپری نمی کند و حالا جنگ وزارت ورزش و هاشمی رئیس فدراسیون اوضاع را آشفته تر از قبل کرده است. اگر ریاست هاشمی بر فدراسیون تیراندازی غیرقانونی است وزارت ورزش باید زودتر تصمیم بگیرد چون این روند بیشتر به ضرر ما خواهد شد. به طور حتم این اختلافات تنها دودش به چشم ورزش ایران می رود چرا که در صورتی که کمیته بین المللی المپیک روی این موضوع بیش از اندازه پافشاری کند بحث تعلیق فدراسیون تیراندازی مطرح می شود که عواقب آن برای تیراندازی ایران بسیار جبران ناپذیر است.»


وی در پایان در مورد به کار گیری مربی خارجی نیز عنوان کرد:« بعد از المپیک قرارداد ما با لازلو تمام شد و او از ایران رفت. باتوجه به اینکه آخرین قسط او اسفندماه پرداخت می شود به همین دلیل خودش هم عنوان کرده تا پرداخت آخرین قسطش در مورد ادامه همکاری به صورت پاره وقت صحبت نمی کند. تیراندازی ایران باوجود همه مشکلات اما سیر صعودی پیدا کرده است و اگر مسئولان به ما توجه بیشتری کنند به طور حتم در میادین رسمی و بین المللی موفقیت های بسیار زیادی به دست می آوریم. ضمن اینکه ما نیاز به یک مربی خارجی داریم چرا که همین رایزنی های لازلو در دوران تحریم به ما کمک بسیار زیادی کرد و من فکر می کنم هنوز مربیان تیراندازی داخلی آن تجربه های بین المللی که مورد نیاز است را ندارند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته