دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1395 - 16:20
فرمانده ناجا:

اقدامات توأم با اخلاق مداری، اثرگذاری مطلوب‌تری دارد/ رضایت‌مندی 82 درصدی زائرین از خدمات ناجا در مراسم اربعین

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مدیریت اقدامات توأم با صداقت و اخلاق مداری اثرگذاری مطلوب تری دارد، گفت براساس نظرسنجی صورت گرفته توسط معاونت اجتماعی ناجا میزان رضایتمندی زوار از عملکرد و خدمات ناجا همزمان با ایام اربعین، ۸۲ درصد اعلام شده است. 
کد خبر : 142319

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری، در نشست عمومی فرماندهان، روسا و مدیران ارشد حوزه مرکزی ناجا (جلسه اخوت) با تبریک اعیاد پیش رو؛ میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) و میلاد پربرکت حضرت امام جعفر صادق (ع) و تقدیر از دست اندرکاران برگزاری نشست اخوت، با اشاره به حضور و سخنرانی امام جمعه موقت تهران حجت الاسلام والمسلمین «صدیقی» اظهار کرد: بهره‌مندی از فضیلت علما و طرح مباحث دینی و معنوی در جلسات نیروی انتظامی یک ضرورت است و به ارتقاء روحیه معنوی کارکنان و ترویج ارزش‌های اسلامی و دینی منتج می‌شود.


بهره‌مندی از خرد جمعی و اقدامات هوشمندانه لازمه پیشبرد اهداف


وی با بیان اینکه کسب رضایت خداوند، امام عصر (عج) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای ما از هر چیزی اولا‌تر است، افزود: حرکت در مسیر جهادی و خودساختگی، اقداماتمان را به سمت اثرگذاری و نتیجه بخشی سوق می‌دهد.


فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: بهره‌مندی از خرد جمعی و انجام اقدامات عالمانه و هوشمندانه لازمه پیشبرد اهداف است و نباید از این مولفه‌ها غافل شویم.


وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین ادامه داد: کنگره بزرگ اربعین ، این اجتماع انسانی و معنوی باعث عزت جهان اسلام و مسلمانان است و این مراسم بزرگ صرفا مختص شیعه و مسلمانان نیست، چرا که شاهد بودیم در این راهپیمایی بزرگ از ادیان و مذاهب مختلف نیز حضور داشتند، امام حسین (ع) متعلق به بشریت و افتخار مسلمانان است.


عالیترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه همه توفیقات و موفقیت‌ها را در برگزاری منظم و امن راهپیمایی اربعین، پس از عنایت خداوند، مرهون توجه امام حسین (ع) هستیم، خاطرنشان کرد: کنگره بزرگ اربعین و حضور میلیونی زوار عاشق، موجب تقویت جهان اسلام شده است.


اشتری با بیان اینکه هر سال بر تعداد جمعیت زائران اربعین افزوده می‌شود، گفت: بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از کشور در این راهپیمایی شرکت داشتند و با همکاری همه دستگاه‌های مسئول و مشارکت مردمی این مراسم در نظم و امنیت بی‌نظیری برگزار شد.


وی با بیان اینکه تردد زوار از سه مرز مهران، چزابه و شلمچه صورت گرفت، بیان کرد: تراکم جمعیت در مرز مهران نسبت به دو مرز دیگر بیشتر بود و با وجود حضور جمعیتی فرا‌تر از زیرساخت‌های موجود در مهران، خوشبختانه با عنایت الهی و درایت، تردد زوار مدیریت شد.


فرمانده ناجا به فعالیت دو قرارگاه نیروی انتظامی همزمان با برگزاری راهپیمایی اربعین اشاره کرد و افزود: قرارگاه ناجا با مسئولیت سردار «فتحی‌زاده» جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا و همچنین قرارگاه ناجا در نیروهای مسلح با مسئولیت سردار «مومنی» جانشین فرمانده ناجا به خوبی مدیریت شد و توسط دو فرماندهی انتظامی استان‌های ایلام و خوزستان نیز اقدامات مطلوبی در راستای تسهیل تردد زوار صورت گرفت.


این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر از کارکنان ناجا در این ایام درگیر مأموریت بزرگ اربعین بودند، مطرح کرد: به واسطه جلسات و نشست‌های مرزبانی با طرف عراقی نیز خوشبختانه تعامل خوبی بین دو کشور ایران و عراق حاکم بود. هر چند در برخی مواقع به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم در کشور عراق به اجبار مرز مهران مسدود و تردد زوار به سمت مرز های شلمچه و چزابه هدایت شد.


اشتری با بیان اینکه برای تردد زوار غیرایرانی نیز مرز مشخصی لحاظ شده بود، اضافه کرد: اقدامات خالصانه، مجدانه و جهادگونه ناجا همزمان با برگزاری مراسم بزرگ اربعین، افزایش اعتماد مردم به نیروی انتظامی را در پی داشت.


رضایتمندی ۸۲ درصدی زوار اربعین از خدمات ناجا


وی گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین فرصت و بستر مناسبی برای ارائه قابلیت و ظرفیت‌های نیروی انتظامی بود و باید از این بازه زمانی برای خدمتگزاری به مردم و زوار بیشترین بهره را ببریم.


فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: براساس نظرسنجی صورت گرفته توسط معاونت اجتماعی ناجا میزان رضایتمندی زوار از عملکرد و خدمات ناجا همزمان با ایام اربعین، ۸۲ درصد اعلام شده است.


عالیترین مقام انتظامی کشور خاطر نشان کرد: براساس نظرسنجی مرکز افکارسنجی نیروی مقاومت بسیج نیز میزان رضایتمندی مردم از عملکرد ناجا در ۶ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۴رشد ۴ درصدی داشته و این مهم را نتیجه تلاش همکاران می‌دانیم.


وی تأکید کرد: اقدام صادقانه و مدیریت شده توأم با اخلاق مداری اثرگذاری مطلوب دارد. حفظ نظم و امنیت بر عهده نیروی انتظامی است و در مراسم اربعین نیز ناجا تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات به زوار ارائه کرد که به لطف الهی این اقدامات تقدیر ستاد کل نیروهای مسلح، شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و... را به دنبال داشت و من نیز از تمام کارکنان و خدمتگزاران به زوار اربعین تقدیر می‌کنم.


اشتری در ادامه با بیان اینکه بهبود وضعیت معیشتی کارکنان یکی از اولویت‌ها محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: علیرغم وجودمشکلات و برخی موانع اقتصادی به دنبال بهبود وضعیت معیشتی کارکنان هستیم و در این میان طرح افزایش و ترمیم حقوق کارکنان دنبال می‌شود، خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته گام‌های مطلوبی در این خصوص برداشته شده است. چرا که اثرگذاری اجرایی شدن طرح افزایش و ترمیم حقوق در کارکنانی با درجات پایین‌تر بیشتر محسوس و مشهود است.


فرمانده نیروی انتظامی در ادامه به مأموریت‌های پیش روی نیروی انتظامی اشاره و بیان کرد: راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن را در پیش داریم و همچنین به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز نزدیک می‌شویم بنابراین باید چون همیشه با حفظ روحیه انقلابی و با انگیزه در راستای پیشبرد اهداف گام برداریم و تلاش کنیم رضایت خداوند را کسب و سرباز خوبی برای امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری (حفظه الله) باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب