دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فرزاد اسماعیلی: ما کشوری خاص با عقیده‌ای خاص هستیم

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی گفت: برد کوتاه و بلند صنعت هوایی ایران در داخل کشور ساخته می‌شود.
کد خبر : 142316

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خاتم‌الانبیاء، سردار فرزاد اسماعیلی در یادواره 300 شهید منتسب به اساتید دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه بنده به عنوان یک خدمتگذار گزارش را در محلی که وفاداران آن خدمتگزاران جامعه پزشکی هستند ارائه می‌دهم، اظهار کرد: کسانی که امروز در جلسه شهدا هستند حتی شاید امام را ندیدند و در زمان انقلاب و دفاع مقدس نبودند و این به معنای میراث داری است.


وی با بیان اینکه تحریم‌ها نتایج خوبی داشت، افزود: این تحریم‌ها هر چه بیشتر ادامه داشته باشد بیشتر قدر دانشجویان خود را می‌دانیم و این افتخار بزرگی برای مردم و شهداست که آسمان ایران در میان کشورهای خاورمیانه که نه جنگ داشتند و نه تحریم و تهدید شدند امن ترین آسمان است.


فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از وقایع در دنیا اتفاق می‌افتاد که آثارش سال‌های طولانی در ذهن مردم می‌ماند، تصریح کرد: کودتا را مردم انجام نمی‌دهند بلکه یک عده قلیل در قالب دولت در قبال عده کثیر که مردم باشند انجام می‌دهد که تا سالیان طولانی در دل و ذهن مردم می‌ماند همانند کودتا ۲۸ مرداد ۱۳۳۳ که یک عده قلیل انجام دادند و هنوز هم در ذهن مردم باقی مانده است.


اسماعیلی به دیگر وقایع تلخ کشور اشاره کرد و گفت: در تیر ماه ۱۳۶۷تعداد ۲۹۰ نفر به خاک و خون کشیده شدند یا در واقعه طبس در اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ که تنها دو سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود چه وقایعی روی داد و همواره در ذهن مردم می‌ماند که چه کسانی چه جنایت‌هایی مرتکب شدند.


وی با بیان اینکه همه ما تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه را می‌بینیم و احساس می‌کنیم، تصریح کرد: این دشمنی است که همانند گرگ است و با گرگ نمی‌توان سازش کرد، گرگی که از سال 32 همان روش را دارد که در حال حاضر دارد و تنها خاک ریزش فرق کرده است.


فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: این دشمن زمانی با صدام حسین معدوم دست می‌دهد سلاح می‌فروشد و بعد از 11 سال روی زمین با او می‌جنگد و 25 سال بعد زیر زمین او را همانند حیوان دستگیر می‌کند.


اسماعیلی افزود: چرا باید با این دشمن دست داد وقتی این دشمن با یک دولتی مثل سوریه مخالفت می‌کند و در جایی با ملتی همانند یمن مخالفت می‌کند و دست دادن با این دشمن جهل است.


وی تصریح کرد: آن کشورهایی که با آمریکا دست دادند دور تا دور ایران پایگاه نظامی تشکیل دادند تا تنها کشوری که فریاد ظلم ستیزی را سر می‌دهد تحت فشار قرار دهند.


فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه شناسنامه ما تاسوعا و عاشوراست، به جوانان ما باید گفت که سبقه ما از عطر یاس و حضرت فاطمه است.


اسماعیلی از انقلاب اسلامی به عنوان یکی از وقایع خوب ماندگار در ذهن مردم یاد کرد و گفت: یک روحانی با پشتوانه ملت و سلاح ایمان و دعای امام زمان به پیروزی رسید در حالی که بسیاری از انقلاب های دیگر سرانجامی نیافتند زیرا تمام کننده‌ای نداشتند.


وی با بیان اینکه استان مازندران بیش از ۸۷ هزار رزمنده داشت و تعداد زیادی شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد، تصریح کرد: غیرت مردان و غیرت زنان مازندرانی در عرصه انقلاب و دفاع مقدس حضور فعال و گسترده داشتند.


فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی افزود: در پدافند هوایی، نیروی هوایی بعثی ۶۰۰ هواپیما و بالگرد داشت که در طول جنگ آن را 4 مرتبه ترمیم کرد و این آمار را به ۱۲۰۰ فروند با حمایت ۴۰ کشور ارتقا داد.


اسماعیلی اظهار کرد: نیروی هوایی بعثی در طول جنگ تحمیلی با از دست دادن 600 فروند از هواپیما و بالگرد خود ۶۰ درصد توان هوایی خود را از دست داد اما نیروی هوایی ایران در این جنگ فقط ۱۰ درصد از توان خود را از دست داد.


وی با بیان اینکه قرارگاه پدافند هوایی حدود ۷ سال از عمر آن می‌گذرد، بیان کرد: قرارگاه پدافند هوایی از نیروی انتظامی، نیروی بسیج، نیروهای زمینی هوایی و ارتش و سپاه در سایت‌های پدافند هوایی استفاده می‌کند.


فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی ایران حق را خون شهدا مشخص می‌کنند، گفت: در سال ۹۴ حدود ۴۴۰ هزار هواپیمای خارجی از آسمان ایران عبور کرده است که در این مدت حدود 60 تا 70 میلیون مسافر خارجی جابجا شد بدون اینکه حتی یک قطره خون از کسی بریزد.


اسماعیلی افزود: اطلاعات پرواز از ریزترین هواپیما تا بزرگترین هواپیماها در اختیار ما است و امروز در صنعت دفاعی کشور برد کوتاه و بلند به همت همین جوان ها ساخته و وجود دارد.


وی با اشاره به اینکه سیستم دفاعی ایران قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست، اظهار کرد: ما کشوری خاص با عقیده‌ای خاص هستیم و ولایت فقیه داریم که هیچ کشوری ندارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: فرزاد اسماعیلی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب