دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1395 - 15:52

وزیر آموزش و پرورش: «سازمان نظام معلمی» تشکیل می‌شود/ پیگیر مطالبات بازنشستگان هستیم

وزیر آموزش و پرورش از تشکیل سازمان نظام معلمی با مشارکت تشکل‌ها خبر داد و گفت: برای اجرای برنامه‌های کوتاه مدت، کارگروه‌هایی تشکیل شده است که اعضای آن را مسئولان حوزه ستادی و صاحب نظرانی بیرون از وزارتخانه تشکیل می‌دهند.
کد خبر : 142292

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، فخرالدین دانش آشتیانی در نشست انجمن اسلامی، اظهار کرد: مشارکت انجمن اسلامی و تشکلات معلمان در حل مسائل و مشکلات آموزش و پرورش، راهگشا خواهد بود. از آنجایی که انجمن‌ها با بدنه ‌آموزش وپرورش در استان‌ها ارتباط دارند، انتظار دارم مسائل و مشکلات مدارس را رصد کنند و نسبت به آن بی‌تفاوت نباشند.


وی با اشاره به طراحی سیستمی برای اطلاع رسانی مسائلی که در گوشه و کنار کشور در مدارس رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم بخشی از نظام آموزش و پرورش توسط مردم نظارت شود و این مساله بسیار با اهمیت است، چرا که با توجه به وسعت و پراکندگی آموزش و پرورش ممکن است اتفاق، عملکرد و کارهایی در مدارس صورت گیرد که به موقع از مجاری رسمی اطلاع رسانی نشود.


وزیر آموزش و پرورش گفت: رویکرد ما تغییر مدیران، نیست چرا که تغییر مکرر افراد، باعث مشکلات و بلاتکلیفی در سیستم می‌شود و تغییر یک مدیر، آخرین چاره کار خواهد بود.


دانش آشتیانی افزود: در خیلی از موارد با تذکر دادن و اصلاح رویه نیاز به تغییرات نیست مگر اینکه آن فرد همراه و همسو با سیاست‌های نظام نباشد. ممکن است افرادی از نظر سیاسی با ما هم‌فکر باشند، اما تخصص لازم را نداشته باشند، معتقد به کارگیری این افراد نیستم و در این خصوص با کسی تعارف ندارم.


وی خاطرنشان کرد: تحت فشار هیچ فرد یا گروهی، مدیری را عزل یا نصب نخواهم کرد و در این خصوص نگران سؤال و یا استیضاح نیستم، چرا که معتقدم امور باید با تدبیر و اندیشه پیش رود.


دانش آشتیانی افزود: در عزل و نصب‌ها سعی بر این بوده تا افراد صاحب نظر و آشنا به کار در رأس امور قرار گیرند، زیرا رویکرد ما مدرسه محوری است و افرادی که مسئولیت‌های کلیدی را برعهده می‌گیرند، باید در مدرسه کار کرده باشند و کاملا بر امور مدرسه و دانش آموز اشراف داشته باشند.


وی با اشاره به انتقادهایی که درخصوص به‌کارگیری نیرو یخارج از آموزش و پرورش می‌شود، اظهار کرد: نباید نیروهای خارج از حوزه ستادی را خارج از آموزش و پرورش تلقی کنیم، زیرا ممکن است افرادی در مدارس مدیر، معلم یا مشاور بوده و از تخصص کافی در حوزه تعلیم و تربیت برخوردار باشند.


وزیر آموزش و پرورش از تشکیل سازمان نظام معلمی با مشارکت تشکل‌ها خبر داد و افزود: برای اجرای برنامه‌های کوتاه مدت، کارگروه‌هایی تشکیل شده است که اعضای آن را مسئولان حوزه ستادی و صاحب نظرانی بیرون از وزارتخانه تشکیل می‌دهند، تشکلات فعلی نیز یکی از همین کارگروه‌هاست و انتظار می‌رود در برنامه‌ها، مشارکت جدی داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: پیگیر مطالبات بازنشستگان هستیم و برای حل مشکل معوقات آنان زمان زیادی را صرف کرده‌ایم و امیدواریم، معوقات سال 94 به زودی پرداخت شود.


وی با اشاره به کسری بودجه 2 هزار میلیارد تومانی دولت تا پایان سال ،95 افزود: وضعیت درآمدی دولت چندان مناسب نیست و علیرغم تلاش دولت، باز هم مشکلات مالی وجود دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته