دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1394 - 12:43

استقبال بحرین از برقراری روابط خوب با ایران

وزیر امور خارجه بحرین با بیان احتمال امضای توافقنامه هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ گفت که کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس به دنبال برقراری روابط خوب با ایران هستند.
کد خبر : 14224

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی بحرین، «خالد بن احمد آل‌خلیفه» وزیر امورخارجه بحرین با بیان دستور کار نشست آینده «کمپ دیوید» با هدف بررسی توافقنامه احتمالی میان ایران و گروه 5+1 درباره برنامه هسته‌ای تهران، گفت: برگزاری چنین نشستی از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود.


«خالد بن احمد» با بیان اینکه منطقه (خاورمیانه) رو به سوی مرحله مهمی گذاشته است، افزود: این توافقنامه (میان ایران و 5+1) بسیار مهم است و ما از هرگونه توافقی که به نفع کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس و تحکیم امنیت و آرامش آن‌ها باشد، استقبال می‌کنیم.


وی که همواره تهران را به دخالت در امور داخلی کشورش و سایر کشورهای عربی متهم می‌کرد و برنامه هسته‌ای تهران را خطری برای امنیت منطقه می‌خواند، در آستانه توافق نهایی ایران و 5+1 درباره برنامه هسته‌ای اظهار کرد که کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس به دنبال برقراری روابط حسنه با ایران هستند به‌ویژه اینکه ایران کشوری همسایه است.


«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا روزهای 13 و 14 ماه می (23 و 24 اردیبهشت) در کاخ سفید و مجموعه «کمپ دیوید» میزبان رهبران کشورهای عضو شورای همکاری‌های خلیج‌فارس خواهد بود.


برطبق اعلام «شورای امنیت ملی آمریکا»، نشست روز اول در کاخ سفید و نشست بعدی در مجموعه «کمپ دیوید»، استراحت‌گاه ییلاقی رئیس‌جمهوری آمریکا برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته