دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1395 - 14:39

سلاح بلغاری در دست مخالفان بشار اسد

بعد از بمباران سنگین شورشیان جبهه فتح‌الشام (النصره سابق) علیه مناطقی در حلب، چند خبرنگار بلغاری که به طرز عجیبی از زیر بمباران نجات یافته بودند، سلاح‌هایی که تروریست‌ها از آن برای عملیات نظامی استفاده می‌کردند را بررسی کردند و متوجه شدند برخی از آن‌ها ساخت بلغارستان است.
کد خبر : 142236

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، شبکه نوا بلغارستان امروز سه‌شنبه گزارش تصویری خبرنگارش را پخش کرد که توانسته بود به یکی از انبارهای سلاح تروریست‌ها راه یابد.


طبق این گزارش، تروریست‌های جبهه فتح‌الشام (النصره سابق) حدود 2 میلیون گلوله و 4 هزار موشک گراد ساخت بلغارستان در اختیار دارند. نکته جالب توجه این بود که شرکت تولیدکننده این سلاح‌ها، شرکت وازوفسکی است که پیشتر در زمینه ماشین‌سازی فعالیت می‌کرد و خط تولیدش متوقف شده بود.


خبرنگاران بلغاری در این انبار بزرگ به موشک‌های گراد از نوع 122 میل، بمب‌های ضد تانک از نوع 73 میل و بمب‌های ضد تانک از نوع عیار 40 میل دست یافتند.


طبق اسنادی که به دست خبرنگاران افتاده است، شرکت ارکسوس بلغارستان که دفترش در شهر لیاسکوفیس قرار دارد، در اکتبر 2015 (مهر 1394) اقدام به صدور سلاح از بلغارستان (به سوریه) کرده بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب