دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آشنایی با حریفان ایران در لیگ قهرمانان آسیا

کار سخت تیم‌های ایران با نمایندگان عربی/ دیدار پرسپولیس -الهلال نبرد بزرگ مرحله گروهی

با قرعه کشی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، نمایندگان ایران حریفان خودشان را در این فصل مسابقات باشگاههای آسیا شناختند.
کد خبر : 142225

امیرحسین فلاح، گروه ورزشی- قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا صبح امروز در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی برگزار شد و تیم های حاضر در این رقابت‌ها حریفان خودشان را شناختند.


طبق قرعه کشی‌ صورت گرفته تیم‌های ایرانی در چهار گروه مختلف حریفان خودشان را شناختند:


قرعه کشی رقابت‌ها بدین شرح است:


گروه A: الاهلی امارات- لوکوموتیو ازبکستان- تعاون عربستان- با برنده پلی‌آف ۳( استقلال و السد قطر)


گروه B: الجزیره امارات - استقلال خوزستان- برنده پلی آف 2 ( الفاتح عربستان با برنده نسف‌قارشی ازبکستان و الحد عمان)- لخویای قطر


گروه C: الاهلی عربستان- ذوب ‌آهن - العین امارات - برنده پلی‌آف ۴( برنده الجیش قطر و بنیادکار ازبکستان)


گروه D: الریان قطر- الهلال عربستان- پرسپولیس- برنده پلی ‌آف یک ( برنده الوحده امارات و الوحدات اردن با البنگالورو از هند)


طبق قرعه کشی‌ صورت گرفته به نظر می رسد که تیم‌های ذوب‌آهن و پرسپولیس کار سختی برای صعود به مرحله بعد رقابت‌ها دارند و استقلال هم در صورت برد در دیدار پلی‌اف مقابل السد قطر کار راحتی در گروه خودش دارد. آبی‌های خوزستان هم که برای اولین بار در این رقابت‌ها شرکت می‌کند در گروه تقریبا متعادلی قرار گرفته است.



بررسی حریفان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا:


گروه A: لوکوموتیو شانس اول صعود/ گروه راحت استقلال در صورت صعود از پلی‌اف


در گروه اول مسابقات که استقلال تهران در صورت عبور از مرحله پلی آف در آن حضور دارد به نظر می‌رسد شانس تیم‌های امارات و ازبکستان از سایر تیم‌ها بیشتر است. تیم لوکوموتیو ازبکستان در این فصل از مسابقات لیگ داخلی موفق شد به مقام قهرمانی دست پیدا کند و همچنین الاهلی امارات هم هم اکنون در مکان سوم جدول لیگ امارات قرار دارد. تیم تعاون عربستان هم در جدول لیگ این کشور در مکان هفتم قرار دارد و احتمالا ضعیفترین تیم این گروه خواهد بود. البته در صورت صعود استقلال به دور بعد این تیم‌ کار سختی برای حضور در دور بعد ندارد.


گروه B: آبی‌های اهواز به دنبال شگفتی دیگر


در گروه دوم رقابت‌ها استقلال خوزستان که به عنوان قهرمان فصل قبل لیگ ایران برای اولین بار در این مسابقات شرکت می‌کند کار سحتی برای صعود دارد. سختترین حریف استقلال در این گروه قطعا تیم الجزیره امارات است. این تیم هم‌اکنون در جدول لیگ امارات در مکان نخست قرار دارد و فاصله امتیازی خوبی هم با تیم دوم جدول دارد. بعد از الجزیره، لخویا قطر تیمی که در لیگ ستارگان قطر در مکان سوم قرار دارد هم می‌تواند یکی از شانس‌های اصلی صعود در این گروه باشد. اما تیم‌هایی که در پلی اف شانس صعود به دور گروهی را دارند می‌توان از نصف قارشی ازبکستان نام برد که در لیگ ازبکستان در مکان دوم جدول جای گرفت و اگر تیم الفاتح عربستان که جایگاه خوبی در جدول لیگ این کشور ندارد به دور گروهی صعود کند می‌تواند حریف راحتی برای نماینده ایران باشد.


گروه C: مسیر سخت ذوب‌آهن برای صعود


در گروه سوم رقابت‌ها کار برای نماینده ایران سخت است. ذوب‌آهن اصفهان به عنوان نماینده فوتبال ایران در این گروه قرار دارد و کار به مراتب سختتری نسبت به دو تیم استقلالی لیگ قهرمانان دارد. در این گروه نمایندگان قدرتمندی از قطر، امارات و عربستان حضور دارند که می‌توانند شانس صعود ذوب‌آهن را پایین بیاورند. تیم الاهلی عربستان هم اکنون با 25 امتیاز در مکان چهارم جدول لبگ این کشور قرار دارد و همچنین العین امارات هم همچین جایگاهی را در لیگ امارات دارد. تیم‌های پلی اف این گروه هم می‌توانند نمایندگان قدرتمندی باشند. دو تیم العین امارات و بنیادکار ازبکستان باید برای تعیین تیم چهارم این گروه به مصاف هم بروند که هر دو تیم در فوتبال غرب آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.



گروه D : مصاف پرسپولیس - الهلال بار دیگر در آسیا


در گروه چهارم تیم پرسپولیس تهران هم مانند ذوب‌آهن کار سختی را پیش رو دارد. جدی‌ترین حریف پرسپولیسی‌ها تیم الهلال عربستان است. الهلال از 12 بازی انجام داده خود در لیگ عربستان 10 پیروزی و دو شکست را در کارنامه دارد و 31 گل به حریفان خود زده و تنها 8 گل دریافت کرده است و این تیم حالا با 30 امتیاز صدرنشین لیگ است. الهلالی‌ها یک رقیب سنتی برای فوتبال ما به حساب می‌آیند و در چند سال گذشته همیشه برای بازی با نمایندگان ایران به کشور ما سفر کردند. نکته جالب درباره الهلال این است که این تیم بیشترین تعداد حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در بین تیم‌های آسیایی دارد.


الریان قطر دیگر حریف سرخپوشان در این گروه است. این تیم قطری فعلا جایگاه خوبی در جدول لیگ ستارگان ندارد و در مکان پنجم جای گرفته است. با روندی که الریان در لیگ قطر دارد به نظر می‌رسد پرسپولیس کار سختی در مقابل این تیم نداشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب