دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1395 - 14:18

«حافظ، روح ایرانی» رونمایی می‌شود

یکی از آخرین آثار محمد بقایی‌ماکان که با عنوان «حافظ، روح ایرانی» منتشر شده، در قائمشهر رونمایی می‌شود.
کد خبر : 142211

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، مراسم رونمایی از کتاب «حافظ، روح ایرانی» نوشته محمد بقایی‌ماکان، نویسنده و پژوهشگر که اخیرا از سوی نشر رسانش نوین منتشر شده، طی مراسمی در قائمشهر رونمایی می‌شود.


این نشست که با سخنرانی بقایی‌ماکان با عنوان «حافظ و پیرمغان» همراه خواهد بود، پنجشنبه 25 آذرماه از ساعت 15:30 تا 17:30 در سالن همایش‌های شهرداری قائمشهر به آدرس خیابان ساری، چهارراه ترک‌محله برگزار می‌شود.


بقایی‌ماکان پیش از این در گفت‌وگو با آنا درباره کتاب «حافظ، روح ایرانی» گفته بود: «این کتاب 200 صفحه‌ای دارای سه بخش است. بخش اول مطابق با نام این کتاب به بررسی حافظ از منظر گرایش‌های ایرانی اختصاص یافته و در بخش دوم تاثیراتی که اشعار این شاعر بزرگ بر ذهن و زبان مردم گذاشته است مورد نظر قرار گرفته است... فصل سوم برمی‌گردد به اظهار نظرات بزرگان شعر و ادبیات معاصر درباره حافظ. این اظهارات در گفت‌وگوهایی که بین سال‌های 48 تا 56 (زمانی که در مطبوعاتی و رادیو فعال بودم) با این افراد داشتم گرفته شده و هرکدام بین یک پاراگراف تا 2 صفحه را شامل می‌شوند. از جمله اشخاصی که طرف گفت‌وگو با من بوده و نظراتشان در این کتاب آمده، می‌توانم به پروزی ناتل خانلری، فریدون مشیری، مهدی سهیلی، باستانی پاریزی، حسین منزوی، معینی کرمانشاهی، نصرت رحمانی و.... اشاره کنم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته