دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1395 - 13:08
وزیر فرهنگ الجزایر دربازدید از موزه هنرهای معاصر تهران:

ایرانی‌ها دروازه هنری خودشان را برای جهانیان باز کردند

وزیر فرهنگ الجزایر، سفیر و هیات همراه از نمایشگاه هنر مدرن ایران و عرب با عنوان دریای آونگان در موزه هنرهای معاصر تهران بازدید کردند.
کد خبر : 142198

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛عزالدین میهوبی وزیر فرهنگ الجزایر، عبدالمنعم احریز سفیر الجزایر در ایران و گروهی از هنرمندان الجزایری از جمله احمد راشدی (کارگردان سینما)، مرادشویحی ( مدیر عامل مرکز ملی صدا و سیما ) ، الیزید دیب ( نویسنده و شاعر ) محمد ارزقی فراد (نویسنده ، محقق ومورخ ) و...، ضمن بازدید از نمایشگاه هنرمدرن ایران و عرب با مجید ملا نوروزی مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران دیدار و گفت و گو کردند.


عزالدین میهوبی وزیر فرهنگ الجزایر ضمن بازدید از این نمایشگاه گفت:من خیلی خوشحال هستم که امروز توانستم از این موزه وازاین نمایشگاه بازدید داشته باشم.این موزه نشان می دهد که ایرانی ها چقدر به مسائل هنری اهمیت و توجه نشان می دهند وایران نیاز ندارد که خودش را معرفی کند و یا به اثبات برساندچرا که برای همه جهانیان ،هنر ایرانی مشخص و روشن است.فرهنگ و هنر نیاز به ترجمه ندارد ،هنریک زبان جهانی است ، مانند هنرهای تجسمی، موسیقی ، سینما، فیلم و... و اینها همه، زبان حال انسانیت و آدم ها هستند.


وزیر فرهنگ الجزایر در ادامه افزود:این تنوع آثار هنری از ملیت ها و اقوام مختلف و نمایش آنها در این موزه مشخص است که ایرانی ها دروازه ی هنری خودشان را برای جهانیان باز کردند و این یک امتیاز است . من وقتی که در این نمایشگاه آثار هنرمندان الجزایری را دیدم،واقعاٌ خوشحالی من چند برابر شد و چقدر احساس خوبی می کنم . این احساس و این امکانات من را برای ایجاد فعالیت های مشترک بین ایران و الجزایر تشویق می کند.


عزالدین میهوبی درادامه و در ارتباط با برگزاری نمایشگاه های مشترک بین ایران و الجزایر گفت:من مایل هستم یک تبادل فرهنگی بین ایران و الجزایر برقرارشود و یادآوری می کنم که در جشنواره هنر،خط و مینیاتور (هنر ایرانی) آثار هنرمندان ایرانی در جمع هنرمندانی از دیگر کشورها ، خوش درخشیدن و جوایز خوبی هم از این جشنواره نصیب آنها شد.


مجید ملا نوروزی در این دیدار گفت:من هم خوشحالم که امروز میزبان شما و هنرمندان الجزایری در موزه هنرهای معاصر تهران هستم.چند سالی است که جشنواره خوشنویسی و نگارگری در الجزایر برگزار می شود و بسیاری از هنرمندان ایرانی در این جشنواره حضور دارند (هم به عنوان داور وهم هنرمندان) و من با مدیر این جشنواره صحبت کردم تا هنرمندان الجزایری به ایران بیایند تا هنر کالیگرافی و هنر تذهیب ایرانی را یاد بگیرند.


در پایان این دیدار مجید ملا نوروزی کتاب آثار ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران را به وزیر فرهنگ الجزایر هدیه کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته