دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فعال محیط‌زیست پرنده شکاری را نجات داد

یک قطعه پرنده شکاری (کور کور بال سیاه) که به دلایل نامعلومی به شدت زخمی شده بود با حضور به موقع آرش حیدری دبیر شورای هماهنگی کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک و از فعالان محیط زیست استان خوزستان نجات یافت.
کد خبر : 142174

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ در پی تماس نگهبان یکی از ایستگاه‌های پمپاژ آب شهرستان اندیمشک مبنی بر رویت یک پرنده شکاری زخمی، حیدری دانشجوی رشته کار‌شناسی واحد اندیمشک با حضور بموقع پرنده شکاری را یافته و با انجام مداوای اولیه بلافاصله برای ادامه درمان آن را با هماهنگی حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه به اداره محیط زیست شهرستان اندیمشک تحویل داد.


با پیگیری‌های انجام شده از سوی وی، پرنده شکاری اکنون به اداره کل محیط زیست استان خوزستان منتقل شده و تحت درمان و مراقبت دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز قرار گرفته است.


این پرنده شکاری (کور کور بال سیاه) از تیره عقابیان است که با توجه به وضعیت آب و هوایی در کشورهای عمان، ترکیه، عربستان، امارات متحده عربی، فلسطین و همچنین در برخی از مناطق ایران دیده می‌شود که شهرستان اندیمشک و بخش الوار گرمسیری این شهرستان از دیرباز جزء مناطق زیست این شکارچی زیبا بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته