دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1395 - 12:22

گام به گام با بزرگترین پیروزی بشار اسد + اینفوگرافی

شب گذشته (دوشنبه) پس از حدود 4 سال درگیری، ارتش سوریه موفق به آزادی کامل شهر حلب شد.
کد خبر : 142155

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، منابع خبری شب گذشته (دوشنبه) از تسلط کامل ارتش سوریه بر شهر حلب واقع در شمال سوریه خبر دادند.


این موفقیت بزرگ برای ارتش و نظام سوریه در حالی به دست آمد که این کشور چندی بعد از آغاز جنگ داخلی در سوریه در 5 سال گذشته، وارد درگیری‌های شهر حلب شد. درگیری‌های حلب با ورود نیروهای معارض سوری به مناطق شمالی این شهر از جمله منطقه صلاح‌الدین آغاز شد و سپس به دیگر مناطق گسترش یافت.


گرچه در این مدت چندین بار ارتش سوریه با مقاومت توانسته بود بخشی از مناطق جنوبی و شرقی حلب را آزاد کند، ولی ظرف 4 سال گذشته هیچ گاه محاصره حلب به‌طور کامل شکسته نشده بود.


از سوی دیگر با افزایش درگیری‌ها در این شهر، نهادهای بین‌المللی نسبت به افزایش تلفات غیرنظامیان ابراز نگرانی کرده بودند و هر بار، توافقات میان آمریکا و روسیه برای برقراری آتش‌بس انسانی در این شهر، با حملات شورشیان با شکست مواجه می‌شد.



حلب، بزرگترین شهر سوریه است و به دلیل نزدیکی به مرزهای ترکیه نقش بسیار مهمی در تجهیز شورشیان مسلح داشت. به نظر می‌رسد، شکست ناشی از خارج شدن کنترل حلب از دست مخالفان مسلح، تا اندازه زیادی آن‌ها را رو به ضعف برده و آینده بحران سوریه را تعیین کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته