دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1395 - 10:21
رئیس انجمن آترواسکلروز ایران عنوان کرد:

فشارخون بزرگترین فاکتور خطرساز بیماری‌های قلبی و عروقی

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران فشارخون عنوان کرد: افزایش فشار خون و بی‌توجهی نسبت به درمان آن سبب بروز نارسایی قلب، کلیه، سکته قلبی و آسیب عروق بزرگ بدن از جمله گشادی شریان آئورت می‌شود.
کد خبر : 142061

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر مسعود قاسمی فشارخون را به عنوان بزرگترین فاکتور خطرساز بیماری قلبی و عروقی دانست و عنوان کرد: آمارها گویای این موضوع بوده که اکنون 80 درصد افراد تا سن 70 سالگی تحت تأثیر نحوه زندگی ممکن است به این بیماری مبتلا شوند لذا تشخیص و درمان به موقع بسیار حائز اهمیت است.


رئیس ششمین همایش قلب و فناوری‌های نوین خاطرنشان کرد: افزایش فشارخون شریانی در صورت درمان به موقع بسیار خوب کنترل می‌شود و عمده عوارض ناشی از آن حذف خواهد شد ولی متأسفانه فشار خون بالا، اغلب بدون علامت بوده و به عبارتی شایع‌ترین علامت فشارخون بی‌علامتی است برای همین گاهی بیماری خاموش نامیده می‌شود.


قاسمی با اشاره به اینکه کسانی که آگاهانه و با وجود اطلاع از بیماری نسبت به درمان آن بی‌توجه هستند، گفت:بی‌توجهی به درمان سبب نارسایی قلب که یکی از وخیمترین تظاهرات فشارخون است، خواهد شد.


وی تصریح کرد: همچنین نارسایی کلیه، سکته قلبی و آسیب عروق بزرگ بدن از جمله گشادی شریان آئورت ناشی از بی‌توجهی و درمان نکردن درمان فشار خون شریانی است.


قاسمی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در ششمین همایش قلب و فناوری‌های نوین و همایش مشترک قلب، غدد و قلب و اعصاب افزایش فشارخون شریانی، چربی‌های خون و عوارض آن روی قلب و مغز که موضوع مشترک هر سه رشته تخصصی است، مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.


رئیس انجمن آترواسکلروز ایران بیان کرد: همچنین اختلات ضربان‌های قلب و روش‌های درمانی مدرن مثل داروهای نسل جدید و پیشرفته که عمده آن در کشور در حال مصرف است و روش‌های مدرن رفع تنگی عروق همچون استفاده از بالون و استنت مورد مباحثه قرار خواهد گرفت.


بر اساس این گزارش، ششمین همایش قلب و فناوری‌های نوین و همایش مشترک قلب، غدد و قلب ،اعصاب 14 و 15 بهمن در تالار همایش‌های پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته