دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رکاب زنی زوج سنندجی برای حمایت از کودکان کار +تصویر

آروین و دنیا کریمی زوج سنندجی که با هدف حمایت از کودکان کار فاصله هزار و 700 کیلومتری نوار ساحلی جنوب کشور را رکاب می زنند، عصر امروز دوشنبه وارد هندیجان استان خوزستان شدند.
کد خبر : 142007

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، دنیا کریمی، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و بالابردن سطح آگاهی های عمومی در راستای توجه به کودکان کار به عنوان یک آسیب اجتماعی را از اهداف اصلی آغاز این حرکت با دوچرخه عنوان کرد.
وی گفت:این حرکت نمادین از سنندج آغاز شده و در مرحله دوم آن نوار ساحلی جنوب از شوش در استان خوزستان تا بندرعباس به طول هزار و 700 کیلومتر را رکاب می زنیم.
کریمی با اشاره به اقامت 9 روزه در استان خوزستان ، ادامه داد:در این مدت از مراکز و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کودکان کار نیز بازدید کردیم.
وی در خصوص انگیزه خود از شروع این حرکت حمایتی اظهار داشت: در سفری که به یکی از کشورهای اروپایی داشتیم با وضعیت نامناسب تکدی گری کودکان در این کشور توسعه یافته مواجه شدیم و دریافتیم که این آسیب اجتماعی تنها مربوط به کشورهای در حال توسعه نیست.
وی که خود کارشناس حقوق است افزود:در بازگشت به ایران تصمیم گرفتیم که با آغاز این حرکت توجه ویژه مردم و مسئولان ذیصلاح را با این شیوه به آسیب های اجتماعی جلب نماییم.
وی گفت: کودک 10 ساله نیاز به بازی و تفریح دارد و نباید با به کار گیری آنها در مشاغل مانع رشد جسمی و روحی آنها شد.
کریمی افزود: کودک کار به عنوان یک آسیب اجتماعی می تواند زمینه ساز سایر آسیب های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و تجاوز باشد و مسئولان باید با توجه ویژه به کودکان و در اولویت قرار دادن این موضوع آن را به طور ریشه ای حل کنند.
شهرستان هندیجان در جنوب استان خوزستان واقع است .


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب