دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کمک 500 میلیارد ریالی دولت به کیوی کاران مازندران

– رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت که دولت 500 میلیارد ریال برای حل مشکل ناشی از سرما زدگی محصول کیوی کاران استان اختصاص داده است .
کد خبر : 142003

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، دلاور حیدرپور عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه های آبمیوه گیری و کنسانتره غرب مازندران افزود که بر این اساس تا سقف 200 میلیارد ریال کیوی به صورت توافقی خریداری و 300میلیارد ریال نیز کمک بلاعوض به خسارت دیدگان پرداخت می شود.
وی گفت : برای کیوی با یک کارخانه به ظرفیت روزانه 50 تن در نوشهر و 2 کارخانه خارج از استان و در شهرهای مشهد و سمنان هماهنگی های لازم صورت گرفته و آماده خرید کیوی برای آب گیری و کنسانتره هستند.
** تسهیلات با نرخ 10 درصدی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین گفت که دولت تدبیر و امید ، مبلغ 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات با سود 10 درصد برای خسارت دیدگان ناشی از برف به بخش کشاورزی استان تخصیص داده شد.
وی با بیان اینکه تا روز گذشته بیش از 2 هزار تن پرتقال درجه سه صنعتی تحویل کارخانه ها شده است ،
افزود : تا زمانی که قیمت پرتقال زیر قیمت تضمینی باشد وظیفه داریم تا آنها را خریداری کنیم و بخشی از خسارت های کشاورزان را جبران نماییم.
حیدرپور از افزایش ظرفیت تحویل پرتقال درجه سه صنعتی در روزهای آینده خبر داد و بیان داشت : کشاورزان به دلیل صف های طولانی و نبود امکانات رفاهی در اطراف کارخانه های کنسانتره ، حواله را به روز خریداری کنند تا با مشکل مواجه نشوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد : اگر 40 هزار تن سهمیه استان برای ذخیره سازی مرکبات شب عید از طریق خرید تضمینی تامین نگردد مجبور هستیم تا اقدامات دیگری را در دستور کار قرار دهیم.
مازندران 110 هزار باغ مرکبات دارد و امسال پیش بینی شده بود بیش از 2 و نیم میلیون تن محصول از آنها برداشت شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: مازندران مرکبات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته