دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1394 - 16:57
رویدادهای دانشگاهی

اخبار کوتاه از واحدهای بناب، اسدآباد، علی‌آباد کتول و سما کازرون

گرامیداشت روز جهانی استاد سخن سعدی شیرازی در آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما کازرون برگزار شد.
کد خبر : 14199

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، همایش بزرگداشت روز سعدی شیرازی با حضور معاون دانشگاه در امور سما، ریاست آموزشکده، جمعی از شاعران واستادان ادبیات شهرستان، استادان و دانشجویان در سالن اجتماعات سما کازرون بر گزار شد.


علی حمیدی معاون دانشگاه در امور سما کازرون درباره شخصیت برجسته، شاعر ایران زمین سعدی شیرازی سخن گفت.


سپس استاد دهقانیان فرد در مورد جایگاه اشعار سعدی در ادبیات ایران و جهان، مدینه فاضلهٔ سعدی، قوت شعری این شاعر و برخی حکایات سعدی میهمانان سخن گفت.


پس از نواخته شدن موسیقی محلی و سنتی، با اجرای مسابقه بهترین حکایت گلستان سعدی ویژه دانشجویان ادب دوست و علاقه مند برگزار شد.


در پایان از استادان حاضر در برنامه به ویژه استادان ادبیات با اهدای شاخه گل و کتاب «فروفرهنگ و رای» نوشتهٔ دهقانیان فرد تقدیر به عمل آمد.


تکریم و معارفه روسای دفتر فرهنگ اسلامی واحد بناب


جلسه تکریم حجت الاسلام آتش زر رئیس سابق دفتر فرهنگ اسلامی واحد بناب و معارفه حجت الاسلام کاشف رئیس جدید آن دفتر با حضور مسئول نهاد نمایندگی رهبری و مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی برگزار شد.


همایش روز معمار با حضور استادان و دانشجویان گروه معماری واحد اسدآباد برگزار شد


استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه به عنوان سخنران مراسم روز معمار در ابتدای سخنان خود به بررسی پیشینه آموزش معماری در دوران معاصر ایران و ویژگی‌های دوره‌های مختلف آن پرداخت.


دکتر منوچهر فروتن درباره اصل مهم نگاه از دیدگاه معمارانه به تحولات اجتماعی و ایجاد پیوند بین تغییرات جامعه و تحولات معماری در ایران سخن گفت.


وی با بیان اینکه معماری یکی از فلسفی‌ترین و عینی‌ترین رشته‌های هنری است و قدمتی ۶ هزار ساله دارد که بناهای بسیار زیبا و بی‌نظیر موجود در کشورمان گواه این امر است، افزود: اما با وجود این پیشینه پرافتخار امروزه معماری وضعیت خوبی در کشورمان ندارد و به جز موارد انگشت شمار، بناهای باشکوهی در ایران ساخته نشده است.


فروتن گفت: یک معمار وقتی نمایی را در خیابان اجرا می‌کند، این نما شروع به فرهنگ سازی می‌کند، با مردم حرف می‌زند و تاثیر گذاری یک معمار بر زندگی مردم بسیار عمیق است، چرا که اگر یک نما آشفته باشد تبلیغ آشفتگی می‌کند و اگر نمایی بی‌منطق بود تبلیغ بی‌منطقی می‌کند.


وی در پایان تنها راه نجات هنر معماری از سقوط را ایجاد انگیزه برای معماران جوان دانست.


برگزاری مراسم سوگواری بمناسبت شهادت حضرت امام هادی (ع) در واحد علی آبادکتول


به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام علی النقی (ع) دهمین اختر فروزان آسمان ولایت مراسم سوگواری در مسجد الزهراء دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول برگزار شد.


در این مراسم که جمع کثیری از استادان، کارکنان و دانشجویان واحد حضور داشتند، ذاکرین اهلبیت (ع) به ذکر مناقب آن حضرت پرداخته و در مدح و رثای آن بزرگوار به مداحی پرداختند و ساحت مقدس امام هادی (ع) ادای احترام کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته