دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر جهاد کشاورزی پیش بینی کرد:

افزایش 2 برابری تولیدات کشاورزی با استمرار حمایت دولت

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با استمرار حمایت دولت و استفاده از فناوری ها و دانش روز می توانیم تولیدات کشاورزی را به دو برابر افزایش دهیم.
کد خبر : 141943

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حجتی در مراسم جشن شکر گزاری برداشت محصولات که امروز دوشنبه در سالن همایش سران کشورهای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: دولت به رغم تنگناهای موجود در کشور از بخش کشاورزی حمایت کرده است و با زحمات کشاورزان و از طریق افزایش بهره وری منابع پایه و با استفاده از دانش روز در سال 95 به تولید نزدیک به 14 میلیون تن گندم دست یافته ایم.


وی افزود: در سال 95 برای خرید تضمینی 11.5 میلیون تن گندم نزدیک به 14 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان منابع نیاز بود که از سوی دولت تامین و به کشاورزان پرداخت شد.
حجتی منابع مالی مورد نیاز خرید تضمینی حدود 4.8 میلیون تن گندم در سال 92 را 4 هزار میلیارد تومان عنوان کرد.
وی تصریح کرد: ما با بهره گیری از فناوری ها و دانش روز و با حفظ منابع پایه می توانیم علاوه بر تامین نیازهای داخلی و اشتغالزایی و افزایش ثروت ملی، در بازارهای جهانی به ویژه در حوزه محصولات باغی سهم بیشتری به خود اختصاص دهیم.


وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: کشور ما کم آب است، اما این مساله نباید مانع تلاش ما و استمرار تولید شود.
وی اساس کار در بخش کشاورزی در دولت یازدهم را افزایش بهره وری، مدیریت داشته ها و منابع پایه دانست و تصریح کرد: ادامه تحولات و پایداری تولیدات کشاورزی مستلزم مراقبت از محصولات و منابع پایه و حمایت از تولید است.
وی تصریح کرد: هلند با 43 هزار کیلومتر وسعت، مساحت و آب و هوایی مشابه استان های گیلان، مازندران و بخش پرآب گلستان دارد و در سال 2015 این کشور 82 میلیارد یورو از صادرات محصولات کشاورزی درآمد داشته است.
وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: با ظرفیت های بالقوه و فوق العاده ای که کشور دارد،ضمن حفاظت از منابع پایه آب و خاک می توانیم به تولید و صادرات بیشتری دست یابیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته