دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

کاردان‌های باید در کنار مهندسان ساختمان باشند/ افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز با مدیریت جزیره‌ای

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه اکنون نظام کاردانی ساختمان به نوعی کنار زده شده است، گفت:‌ متاسفانه از ظرفیت کاردان‌ها استفاده نمی‌شود اما اگر این کاردان‌ها در کنار مهندسان ساختمان باشند نظارت‌ها قوی‌تر می‌شوند.
کد خبر : 141921

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، موسوی لارگانی در سومین اجلاس مشترک توسعه کیفیت حمل و نقل، ساختمان، راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه با رونق بخش ساختمان بسیاری از صنایع رونق پیدا می‌کنند، افزود:‌ یکی از نکاتی که مجلس دولت، بخش خصوصی و اتاق تعاون باید به آن توجه کنند نوسازی حمل ونقل، ساختمان و راه شهرسازی است.


وی تصریح کرد: اکنون اتوبان‌ها دریافت الکترونیکی عوارض را نیز دارند اما عده‌ای خاص از این طریق عوارض خود را پرداخت می‌کنند اما نوسازی حمل و نقل و ساختمان می‌تواند رونق اقتصادی را در کشور ایجاد کند که حتی برای خودمان نیز غیر قابل تصور باشد.


موسوی لارگانی ادامه داد: به مسئولان نظام و کسانی که اجازه واردات می‌دهند باید بگوییم که جان هموطنان‌مان عزیز است و نباید اجازه واردات خودروهای بی‌کیفیت به کشور داده شود. تا کنون خودروهای واردات چینی جان بسیاری از جوانان را گرفته است.


نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: مدیریت جزیره‌ای در بخش ساختمان موجب می‌شود تا افراد به ساخت و سازهای غیر مجاز روی بیاورند و همین امر نیز علتی برای کاهش استحکام ساختمان‌ها می‌شود.


وی با اشاره بر نبود زیرساخت‌های مناسب در شهرهای جدید تاکید کرد:‌ نبود حمل و نقل مناسب، مراکز تفریحی و ... موجب می‌شود تا ساکنان این مناطق به سمت شهرهای بزرگ سرازیر شوند و این امر حاشیه نشینی را در کلان شهرها گسترش می‌دهد.


موسوی لارگانی ابراز کرد: عدم مطالعه کافی در ایجاد شهرهای جدید مساله دیگر است. هر چند مسکن مهر و شهرهای جدید عده‌ای را خانه‌دار کرد اما مشکلات بسیاری را به ویژه در حوزه جامعه‌شناسی به وجود آورد.


نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری اکنون در امر ساختمان دخیل هستند، گفت: ‌این امر موجب بروز مشکلاتی شده چرا که بانک‌ها از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری وارد ساختمان‌سازی می‌شوند.


وی عنوان کرد: اکنون نظارتی که نظام مهندسی باید در بحث ساخت و ساز داشته باشد عملا وجود ندارد چرا که در صورت وجود نظارت صحیح نباید این حجم پرونده در کمیسیون‌های شهرداری و ماده 99 برای دهیاری‌ها و روستاها وجود داشت.


موسوی لارگانی خاطر نشان کرد: دولت یازدهم از ابتدای آغاز به کار خود شعار مسکن اجتماعی را به عنوان رویکرد مهم خود قرار داد و امیدواریم که رونق در بخش مسکن ایجاد شود تا بسیاری از صنایع دیگر نیز دچار رونق شوند.


انتهای پیام/

برچسب ها: موسوی لارگانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته