دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1394 - 13:45
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با آنا

آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور جمعه برگزار خواهد شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره برگزاری آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور و آزمون نیمه متمرکز دکتری توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر : 14192

دکتر حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،درباره برگزاری آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور گفت: برگ راهنمای آزمون مذکور از ساعت ۱۱ دیروز، ۳ شنبه اول اردیبهشت ماه سال ۹۴، بر روی سایت سازمان سنجش کشور قرار گرفته. و لذا کلیه ثبت کنندگان در این آزمون، ضرورت دارد با مطالعه دقیق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره تاریخ و نحوه دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین آگاهی از شهرستان برگزاری آزمون که هم اکنون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد، و در نشریه پیک سنجش روزهای دوشنبه ۲۴ و ۳۱ فروردین ماه سال جاری نیز منتشر گردیده، حداکثر تا پایان فردا پنج شنبه، سوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به سایت سازمان سنجش مراجعه و با رعایت دستورالعمل‌های مربوط نسبت به مشاهده و دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون خود و برگ راهنما اقدام کنند.


آزمون دوره‌های فراگیر کار‌شناسی ارشد دانشگاه پیام نور جمعه برگزار خواهد شد


توکلی در ادامه درباره تعداد متقاضیان ثبت نام کننده در این آزمون افزود:‌ تا ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه، دوم اردیبهشت ماه ۹۴، ‌از تعداد هشتاد هزار و ۵۰۹ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۲۸ هزار داوطلب نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون خود اقدام کرده‌اند. براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، ان شاءالله این آزمون، صبح روز جمعه، چهارم اردیبهشت ماه ۹۴، در ۱۰۱ شهرستان مختلف کشور و حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.


وی گفت: فرآیند برگزاری آزمون، از ساعت 8.30 دقیقه صبح آغاز و درهای ورود به جلسهٔ آزمون نیم ساعت قبل از شروع آزمون بسته خواهد شد، و لذا داوطلبان باید قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی حاضر باشند. برای حضور در جلسهٔ آزمون به همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار الزامی است. سئوالات دروس امتحانی هریک از رشته‌های امتحانی به صورت تستی چهار گزینه‌ای بوده و ضمنا در این آزمون برای پاسخ‌های غلط نمره منفی منظور نخواهد شد و اگر به سئوالی بیش از یک پاسخ داده شود، همه پاسخ‌های آن سئوال غلط محسوب شده و به آن سئوال نمره و امتیازی تعلق نخواهد گرفت.


به گفته توکلی، در جلسه آزمون به هریک از داوطلبان رشته‌های مختلف یک بسته نایلونی حاوی یک برگ پاسخ نامه و یک دفترچه سئوال که در آن مجموعه سئوالات دروس امتحانی ذیربط درج گردیده است داده می‌شود که داوطلبان می‌بایست در مدت تعیین شده به سئوالات پاسخ دهند. دفترچه سئوالات کلیه داوطلبان شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد آن درج گردیده. این دفترچه دارای تنوع بوده و در انواع A –B-C-D-F ‌تولید شده. کد عددی و حروف انگلیسی آن‌ها بر روی دفترچه سئوال داوطلبان درج شده و باید با کد عددی و انواع حروف انگلیسی درج شده در پاسخ نامه مطابقت داشته باشد. لذا داوطلبان ضمن توجه به این موضوع که در زمان مقرر در جلسه آزمون یادآوری خواهد شد، لازم است کد عددی حروف انگلیسی روی جلد دفترچه آزمون و پاسخ نامه امتحانی خود را کنترل کنند و در صورت مغایرت موضوع را به نزدیک‌ترین مراقب در جلسه اطلاع دهند.


۵۶۷۴۰ داوطلب آزمون دکتری نیمه متمرکز مجاز به انتخاب رشته شدند


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره آزمون نیمه متمرکز دکتری در پایان اضافه کرد:‌ از تعداد ۱۶۴۵۸۷ داوطلب حاضر در جلسه آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز ۱۳۹۴، تعداد ۵۶۷۴۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، ضرورت داشته از ۳۱ فروردین ماه سال جاری به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه و ضمن دریافت دفترچه راهنمای رشته‌های تحصیلی از سایت سازمان و مطالعه دقیق دفترچه مذکور و اطلاعیه‌های منتشره این سازمان با رعایت کلیه ضوابط نسبت به انتخاب حداکثر ۵۰ کد رشته محل از کد رشته امتحانی مربوط اقدام و کد رشته محل‌های انتخابی را حداکثر تا پایان روز پنجشنبه مورخ سوم اردیبهشت ماه سال جاری در فرم انتخاب رشته اینترنتی طبق اولویت علاقه ثبت کنند. تا ساعت ۸ صبح امروز، چهارشنبه دوم اردیبهشت ماه ۹۴ از تعداد ۵۶۷۴۰ مجاز به انتخاب رشته، تعداد ۱۱۹۰۰ داوطلب، نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند، و لذا به کلیه مجازین به انتخاب رشته که تا کنون برای اننتخاب رشته اقدامی نکرده‌اند، کیدا توصیه می‌شود که در مدت باقیمانده اقدام کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته