دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1395 - 09:56

دبیرکل جدید سازمان ملل متحد امروز سوگند می خورد

دبیرکل جدید سازمان ملل متحد، امروز دوشنبه سوگند یاد می کند و به طور رسمی سکان دبیرکلی این سازمان را از بان کی مون کره ای تحویل می‌گیرد.
کد خبر : 141702

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت شبکه العالم، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: «آنتونیو گوترش در حالی امروز دوشنبه سوگند می‌خورد که امیدوار است بتواند در میان نگرانی‌ها درباره نقش آمریکا در جهان در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، به تعهداتش عمل کند.»


مراسم رسمی سوگند در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار می‌شود و سپس دبیرکل جدید برنامه‌های خود را برای مقابله با بحران‌های جهانی و اصلاحات در سازمان ملل متحد اعلام می‌کند.


وی در چند ماه گذشته به پایتخت‌های کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل یعنی بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و آمریکا سفر کرده بود.


گوترش از دیدگاه بسیاری از مقام‌های سازمان ملل متحد فردی با مهارت‌های سیاسی است که می‌تواند میان دیدگاه‌های متفاوت در سازمان ملل متحد هماهنگی ایجاد کند.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، گوترش 67 ساله که پیشتر نخست‌وزیر پرتغال بود، به‌دنبال دستیابی به صلح در سوریه و پایان دادن به جنگ داخلی در این کشور است. با وجود این، انتخاب دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا، اوضاع را برای او کمی دشوار کرده است.


ریچارد گوآن، کارشناس سازمان ملل متحد در امور خارجی شورای اروپا گفت: «ترامپ کار را برای گوترش سخت می‌کند و تا پیش از این که گروه کاری ترامپ روی کار بیاید، گوترس نمیتواند آن‌طور که می‌خواهد برای ایجاد تغییرات در سازمان ملل متحد و اصلاحات در آن اقدام کند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته