دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1394 - 13:21

انگلیس و فرانسه خواستار تلاش سازمان ملل برای تحقق صلح در خاورمیانه شدند

فرانسه و انگلیس از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند تا در راستای برقراری صلح میان فلسطینیان و اسرائیل میانجی‌گری کند.
کد خبر : 14170

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «اسکای‌نیوز»، فرانسه و انگلیس بر لزوم فعالیت بیشتر شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطین پس از انتخابات ماه گذشته کنست (پارلمان) در اسرائیل تاکید کردند. این در حالی است که فعالیت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا که قرار است ماه نوامبر 2016 برگزار شود هم‌اکنون آغاز شده است.


براساس این گزارش، «فرانسوا دیلاتر» نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت گفت: ما در این جلسه وظیفه داریم تا زمینه‌های توافق دو طرف (اسرائیل و فلسطین) را بررسی کنیم و برای ایجاد جدول زمانی مذاکرات (صلح) بکوشیم.
فرانسه ماه گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد با ارائه متن پیش‌نویس شاخصی، برای پایان دادن به تنش‌های به وجود آمده در منطقه خاورمیانه اقدام کند. مقام‌های فرانسوی ابراز امیدواری کردند که بتوانند در این مسیر حمایت‌های واشنگتن و هم‌پیمانش یعنی اسرائیل را برای اجرای طرح‌های سازمان ملل جلب کنند.


فلسطینی‌ها تلاش می‌کنند تا دولتی مستقل در غزه، کرانه باختری رود اردن و مناطق شرقی قدس که در جنگ سال 1967 به‌وسیله اسرائیل اشغال شده بود، ایجاد کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب