دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رشد 4 درصدی قیمت نفت به دنبال توافق وین

نفت خام معاملات خود را در ابتدای هفته با رشد قیمت آغاز کرد و قیمت ها 4 درصد افزایش پیدا کردند.
کد خبر : 141696

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ معاملات نفت خام در اولین روز هفته متاثر از توافق اوپک و غیر اوپک با افزایش قیمت صورت گرفت.


تولیدکنندگان نفت اوپک و غیر اوپک روز شنبه در وین به توافق رسیدند تا در مجموع 1.8 میلیون بشکه از تولید نفت خام جهان کم شود اما از آنجا که در این روز معاملات جهانی متوقف بود،‌ آثار این تصمیم در معاملات صبح امروز خودنمایی کرد و قیمت نفت را تا بالای 56 دلار در هر بشکه بالا برد.


دستیابی به نخستین توافق تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک از سال ٢٠٠١ میلادی تا کنون سبب شد قیمت نفت در معاملات امروز حدود چهار درصد افزایش یابد.


از سوی دیگر کاهش ذخیره سازی نفت آمریکا نیز یکی از دلایل افزایش قیمت به شمار می رود. آمریکا قصد دارد ذخایر نفت خود در جنوب این کشور را به فروش برساند. این کار با هدف نوسازی این ذخایر انجام می شود. کاهش ذخایر نفت خام همواره یکی از شاخص های تاثیرگذار بر قیمت نفت است.


با وجود این عوامل که به رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی کمک کرده است،‌ افزایش ارزش دلار از تقویت بیشتر قیمتها جلوگیری کرد.


در این شرایط بازارهای نفت خام امیدوارند تا با اجرایی شدن توافق در فصل سرد سال و تعهد کشورها به کاهش تولید، رشد قیمت نفت حتی تا بالای 602 دلار نیز ادامه پیدا کند.


در معاملات امروز صبح در شرق آسیا، قیمت هر بشکه نفت خام برنت با با بیش از چهار درصد افزایش به ٥٦ دلار و ٦٢ سنت برای هر بشکه رسید.


شاخص نفت خام آمریکا نیز در این مقطع افزایش یافت و قیمت ٥٣ دلار و ٩٥ سنت را تجربه کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته