دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اختتامیه جشنواره جوان خوارزمی آغاز شد/ 7 دانشگاه در میان برگزیدگان نماینده دارند

مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی صبح امروز با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش، دکتر مظفر مضطرزاده رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و پژوهشگران در هتل المپیک آغاز شد.
کد خبر : 141692

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران همه ساله جشنواره جوان خوارزمی را با هدف شناسایی، معرفی و تقدیر از نوآوران و فناوران جوان کشور در زمینه‌های مختلف علم و فناوری برگزار می‌کند.


فراخوان هجدهمین دوره این جشنواره خرداد امسال منتشر شد و ثبت نام متقاضیان تا پایان مرداد ادامه داشت. طرح‌های ارائه شده در حد موضوع از طریق سامانه جشنواره برای ارزیابی به 16 گروه تخصصی ارسال شد و کارشناسان طرح‌ها را بر اساس ماهیت و شاخص‌های تعریف شده ارزیابی و طرح‌های برتر به هیات داوران ارسال شد.


بعد از فراخوان در بخش دانش‌پژوهان و فناوران 900 تقاضا در سامانه جشنواره ثبت شد که بعد از بررسی‌های اولیه و حذف موارد غیرمرتبط 523 طرح برای ارزیابی به گروه‌های تخصصی ارسال شد و در نهایت از این تعداد 25 طرح برای داوری ارسال شد. هیات داوران در پایان بررسی‌ها 16 طرح را به عنوان برگزیده بخش دانش‌پژوهان و فناوران هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی انتخاب کرد.


همچنین از میان 7 هزار و 420 طرح مربوط به دانش‌آموزان و هنرجویان دوره دوم متوسطه 894 طرح به عنوان منتخب استانی ارزیابی شدند و در نهایت هیات داوران جشنواره 33 طرح را به عنوان برگزیده بخش دانش‌آموزی این جشنواره انتخاب کرد.


در بخش پژوهش‌های بنیادی آثار ارسال شده در 7 گروه تخصصی فناوری‌های شیمیایی، فناوری نانو، علوم پایه، فناوری اطلاعات، زیست فناوری، محیط زیست و مواد، متالوژی و انرژی‌های نو در بخش پژوهش‌های کاربردی، در دو گروه مکانیک و برق و کامپیوتر، در بخش‌ طرح‌های توسعه‌ای در گروه برق و کامپیوتر و در بخش اختراع و نوآوری آثار ارسالی در 4 گروه تخصصی مکانیک، برق و کامپیوتر، هنر و عمران انتخاب شدند.


طرح‌های برگزیده و رتبه‌های اول تا سوم بخش دانش‌ پژوهان و فناوران از دانشگا‌ه‌های کاشان، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، دانشگاه ارومیه، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، پارک علم و فناوری یزد و دانشگاه تبریز هستند.


در بخش دانش‌آموزی طرح‌های ارسال شده در گروه‌های علمی برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکانیک، فیزیک، شیمی، ریاضی، علوم پزشکی، زبان و ادبیات فارسی، هنر و سایر زمینه‌های علمی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‌اند. از 33 طرح برگزیده بخش دانش‌آموزی 4 طرح در رتبه اول، 7 طرح در رتبه دوم و 22 طرح در رتبه سوم قرار گرفته‌اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: محمد فرهادی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب